نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 19:21

تقارن پربرکت/ درک کامل‌تر بهار قرآن با تماشای بهار طبیعت

کارشناس مذهبی در تشریح امتیازی که امسال از تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان نصیب ما شده است، گفت: زمانی که ظاهر پاکیزه را با چشم می‌بینیم و طراوت و شادابی را لمس و حس می‌کنیم، خود به خود برای درک آن طهارت باطنی آمادگی بهتری پیدا کرده و به عبارت دیگر با دیدن بهار طبیعت درک بهتر و کامل‌تری از بهار قرآن خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: قائل بودن اهمیت ویژه برای لحظه ورود به سال جدید از رسوم دیرینه مردم ایران است که در آن ساعت و زمان خاص همه مردم دل‌ها را آماده کرده، دست به دعا برداشته و خیر و رزق و روزی و برکت را از خداوند طلب می‌کنند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه همین علت نیز برای توجه ما به این لحظه کافیست، افزود: با انجام رسومی مانند خانه‌تکانی، آمادگی خوبی را از جهت ظاهری و بیرونی برای خود ایجاد می‌کنیم.

زیبایی ظاهری به درون سرایت می‌کند

حجت‌پناه با بیان اینکه خانه‌تکانی ظاهری منجر به خانه‌تکانی باطنی می‌شود، ادامه داد: زدودن آلودگی‌ها و کثیفی‌ها و تمیزی ظاهری، باعث می‌شود که این زیبایی به درون ما نیز سرایت پیدا کند کما اینکه ذکر لسانی نیز منجر به ذکر قلبی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از تمیز کردن خانه باید به سراغ تمیز کردن خانه دل برویم، بیان کرد: امسال بهار طبیعت و بهار قرآن و ایمان با هم تقارن پیدا کرده است.

کارشناس مذهبی در تشریح امتیازی که امسال از این تقارن نصیب ما شده است، توضیح داد: زمانی که ظاهر پاکیزه را با چشم می‌بینیم و طراوت و شادابی را لمس و حس می‌کنیم، خود به خود برای درک آن طهارت باطنی آمادگی بهتری پیدا کرده و به عبارت دیگر با دیدن بهار طبیعت درک بهتر و کامل‌تری از بهار قرآن خواهیم داشت.

فرهنگ ایرانی و اسلامی ۲ بال برای پرواز است

حجت‌پناه با بیان اینکه با ۲ موتور قوی در حال حرکت به سمت الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی هستیم، اظهار داشت: امروز به یکی از ابرقدرت‌های جهان تبدیل شده‌ایم و مهمترین علت این موضوع آن است که دارای ۲ فرهنگ غنی و قویِ دینی و ملی هستیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی هردو برخاسته از عقل سلیم و فطرت پاکند، افزود: ایرانی‌ها جزو اقوامی بوده‌ و هستند که پاکی فطرت خود را حفظ کرده‌اند.

کارشناس مذهبی ضمن اشاره به خدمات متقابل ایران و اسلام در جهت پیشرفت مضاعف و فراگیری، مطرح کرد: اکنون در برخی حوزه‌ها از جهت سرعت پیشرفت در دنیا رتبه اول را داریم که از برکت این فرهنگ ماست.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1111342

مهمترین اخبار ایران و جهان: