نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 09:45

اجرای برنامه گازرسانی به شهر ازگله و ۲۱۵ روستای کرمانشاه طی امسال

کرمانشاه- سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از اجرای برنامه گازرسانی به شهر ازگله و ۲۱۵ روستای کرمانشاه طی امسال خبر داد.

ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته در بخش گاز رسانی شهر ریجاب ۲۳۰ روستا و ۳۱۷ واحد تولیدی و صنعتی گازرسانی شدند و در حال حاضر نیز از مجموع ۳۵ شهر موجود در استان کرمانشاه ۳۳ شهر گازرسانی شده و جمعیت شهری گازرسانی شده ۹۹.۹ است.

وی با اشاره به گازرسانی به روستاهایی که قابلیت گاز رسانی دارند، افزود: از مجموع ۲ هزار و ۳۶۸ روستای استان کرمانشاه تعداد ۲ هزار و ۲۱ روستای از نعمت گاز بهره‌مند بوده و حدود ۸۹.۳ درصد روستاهای این استان گازرسانی شده‌اند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: مجموعاً در استان کرمانشاه ۹۷.۶ درصد گازرسانی شهری و روستایی صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به پروژه‌های گازرسانی در سال‌جاری که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند، خاطرنشان کرد: امسال برنامه گازرسانی به ۲۳۲ واحد صنعتی و ۲۱۵ روستا به همراه شهر ازگله با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا داشته که با تکمیل و اجرایی شدن این برنامه‌ها ضریب نفوذ گازرسانی در استان کرمانشاه در بخش روستایی نسبت به کل روستاهای استان به ۹۴ درصد و در کل استان به ۹۸ درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد: در مجموع ۲ هزار و ۵۶۲ روستا در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۸ روستا قابلیت گازرسانی خواهند داشت اما با اجرای طرح‌های گازرسانی علاوه بر گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار تعدادی روستای زیر ۲۰ خانوار نیز که در این مسیر هستند گازرسانی خواهند شد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه به کاهش مصرف گاز با عبور از فصل سرما تاکید و بیان کرد: در سال گذشته حدود پنج میلیارد و ۳۶۰ میلیون متر مکعب در استان مصرف شده که در اوج مصرف با وجود محدودیت مصرف در واحدهای صنعتی اما صنایع کوچک و بخش خانگی در طول روز ۱۵.۵ میلیون متر مکعب در زمستان مصرف داشته است.

حسینی ادامه داد: با عبور از فصل سرما و زمستان بیشترین با حدود ۶۰ درصد مصرف گاز به واحدهای صنعتی باز می‌گردد که تنها ۳۰ درصد به مصارف خانگی باز می‌گرد و به طور کلی به دلیل معتدل شدن هوا مصرف گاز استان به حدود ۱۲ میلیون متر مکعب تنزل پیدا می‌کند.

وی در پایان به اشتراک پذیری و شبکه‌های جدید اشاره کرد و عنوان کرد: با این حال به مصارف گاز اضافه خواهد شد که به منظور عدم کمبود گاز در فصول سرد پیش رو باید به نامه‌های مدیریتی و بازدارنده لحاظ کرد و به همین منظور از ابتدای سال‌جاری با اعلام تعرفه‌های جدید مراکز و واحدهای پر مصرف و بد مصرف شناسایی با صدور قبض‌های نجومی با آنها برخورد خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191242

مهمترین اخبار ایران و جهان: