نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 10:19

۳۷۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در استان سمنان پیش‌بینی شده است

سمنان- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ۳۷۰ پایگاه فطریه در استان ایجاد شده است، گفت: شماره گیری کد دستوری، مراجعه به کمیته امداد و مراکز نیکوکاری از راه‌های پرداخت فطریه است.

محمدحسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به استقرار ۳۷۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه مردم روزه دار و نیک‌اندیش استان سمنان همزمان با روز عید فطر، بیان کرد: در تمام مصلاهای نماز عید فطر استان، این پایگاه‌ها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مردم نیک‌اندیش استان می‌توانند با حضور در این پایگاه‌ها، فطریه خودشان را پرداخت کنند، افزود: در کنار این روش، راه‌های دیگری مانند شماره‌گیری سامانه کد دستوری نیز وجود دارد که می‌توان به راحتی با استفاده از آن فطریه را پرداخت کرد.

مراکز نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه مراجعه به مراکز نیکوکاری و همچنین دفاتر کمیته امداد دیگر راهکارهای پرداخت فطریه است، ابراز کرد: سامانه هوشمندی در مجموعه کمیته امداد وجود دارد که فطریه مردم را به صورت دقیق و مطابق با نیازهای نیازمندان، به سرعت به دست شأن خواهد رساند.

ذوالفقاری با بیان اینکه این سامانه تنها ۲۴ ساعت بعد از پرداخت فطریه از سوی مردم، مبالغ مورد نیاز نیازمندان را به دستشان می‌رساند، گفت: سال گذشته ۳۳ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال در قالب زکات فطریه عام، سادات، عمد و کفاره غیر عمد جمع‌آوری شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون پویش هم سفره و همچنین اطعام مهدوی در ماه رمضان در سراسر استان سمنان بیان کرد: تا روز ۲۸ ماه رمضان ۲۲۴ آشپزخانه مهدوی برای طبخ طعام و توزیع آن بین نیازمندان در سراسر استان سمنان آماده و مهیا شده است.

اطعام مهدوی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: ۲۳۴ هزار پرس غذا، ۱۲۲ هزار پرس افطاری ساده ۷۳ هزار و ۲۲۹ بسته معیشتی شامل اقلام مورد نیاز خانوار نیازمند و.... در زمره دیگر دستاوردهای اطعام مهدوی و پویش هم سفره بوده که با همراهی مردم نیک‌اندیش استان سمنان صورت گرفت.

ذوالفقاری همچنین از کسب رتبه اول اشتغال در کمیته امداد استان سمنان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان با اختلاف بسیار چشم گیر چیزی حدود ۳۰ درصد نسبت به دومین استان، توانسته رتبه اول را کسب کند.

وی افزود: برای پنج هزار و ۲۰۰ مددجوی کمیته امداد استان سمنان در سال گذشته اشتغال در زمینه‌های مختلف دامپروری، کشاورزی، مشاغل خانگی و روستایی و… ایجاد شد که یک رکورد مناسب به حساب می‌آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161286

مهمترین اخبار ایران و جهان: