نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 21:56

منبع عراقی: آمریکا در حال گسترش پایگاه عین الاسد است

یک فعال سیاسی استان الانبار عراق از اقدام ارتش آمریکا برای خرید زمین‌های اطراف پایگاه عین الاسد و گسترش این پایگاه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله الجغیفی» دبیرکل حزب «احرار الفرات» در استان الانبار امروز (چهارشنبه) گفت که «فاجعه‌ای بزرگ» در این استان در حال رخ دادن است و آمریکایی‌ها بدون هیچ ممانعتی در حال خرید زمین و گسترش پایگاه عین الاسد هستند.

او به وبگاه المعلومه گفت که مقامات آمریکایی در عراق اقدام به خرید اراضی عشایر در استان الانبار کرده‌اند و پایگاه عین الاسد را به سمت غرب عراق گسترش می‌دهند. او گفت که شورای استانداری و نمایندگان استان الانبار کاملا منفعلانه عمل می‌کنند و گویی که هیچ اطلاعی از اتفاقاتی که در این استان رخ می‌دهد، ندارند.

پایگاه عین الاسد (سابقا قادسیه) پس از پایگاه هوایی «بلد» دومین پایگاه بزرگ ارتش آمریکا در عراق محسوب می‌شود که در منطقه «البغدادی» در استان الانبار واقع شده است که در سال ۲۰۰۳ به اشغال آمریکا درآمد و همچنان در اختیار این کشور قرار دارد.

اعلام توسعه پایگاه عین الاسد از سوی این فعال سیاسی استان الانبار در حالی است که نیروهای آمریکایی آزادانه اقدام به گشت‌زنی در مناطق بیابانی و مشرف به مرز در استان الانبار سوریه می‌کنند و نکته قابل توجه اینکه استان الانبار به دلیل شرای جغرافیایی که دارد از مناطق عمده فعالیت هسته‌های خاموش داعش به شمار می‌رود.

در این راستا ، «عقیل الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق در دهم اسفند سال گذشته از وجود اطلاعات دقیق و تایید‌شده‌ای مبنی بر اقدام آمریکا در راه‌اندازی یک «خط تاکسی هوایی» برای انتقال تروریست‌های داعش از اطراف پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق به ارتفاعات دیالی در شرق این کشور خبر داد و گفت که آمریکا با بالگردهای «شینوک» تروریست‌ها را با سلاح و تجهیزات از بیابان‌های الانبار به کوههای حمرین در دیالی انتقال می‌دهد و این مسأله از سوی نیروهای عراقی رصد شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170786

مهمترین اخبار ایران و جهان: