نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 13:36

قاضی‌زاده: بزرگ‌ترین هدف تمدن «اسلامی، ایرانی» انسان‌سازی است +فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: بزرگ‌ترین داشته و هدف تمدن اسلامی، ایرانی انسان‌سازی است. انسان‌های ترازی هم که ساخته شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: حرکتی رو به رشد در صدا و سیما در پرداختن به موضوعات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده عزیز ایثارگران و شهدا دیده می شود. خصوصاً پس از تشکیل میز تخصصی در این زمینه و ایجاد پشتیبانی و برنامه‌سازی که شکل گرفته کار برای ما هم راحت‌تر شده است.

ما قبلاً برای پیش بردن کارها مجبور بودیم با بخش‌های مختلف صدا و سیما ارتباط بگیریم ولی حالا یک مسئول واحد پیدا کرده است. اثر این کار در بخش‌های مختلف خبری و برنامه‌سازی‌هایی در قالب فیلم و سریال و ... خیلی خوب دیده می‌شود. 

وی اضافه کرد: در حوزه خبر شاهد اتفاق مناسبی هستیم که صدا و سیما به اقصی نقاط کشور نورافکن انداخته و در هر گوشه‌ای قهرمان‌های واقعی آن منطقه که شهدا، والدین و همسرانشان هستند را به بهانه‌های مختلف روایت می‌کند؛ امیدواریم این حرکت رشد و توسعه یابد و به روز شود.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: همچنین امیدواریم ابعاد بین‌المللی نیز پیدا کند چرا که بزرگ‌ترین داشته و هدف تمدن اسلامی ـ ایرانی انسان‌سازی است. انسان‌های ترازی هم که ساخته شهدا هستند.

قاضی‌زاده ادامه داد: هر جامعه‌ای خودش را با یک مؤلفه معرفی می‌کند. یکی با ساختمان‌ها خود را معرفی می‌کند، یکی با اینکه به فضا رفته خود را معرفی می‌کند،‌ دیگری با قهرمانان و قدرت‌های خیالی سینمایی خود را معرفی می‌کند. آن چیزی که مکتب اسلام و ایران عزیز می‌تواند خود را با آن معرفی کند شهدا هستند که بی‌نظیر است و هیچ مکتب و کشور دیگری هم آن را ندارد.

وی تأکید کرد: امیدواریم با اقدامات خوبی که صدا و سیما شروع کرده بتوانیم در عرصه بین‌المللی نیز به معرفی شهدای خود بپردازیم.

قاضی‌زاده در ادامه گفت: ما در بنیاد شهید با کمک شهرداری‌ها و سایر نهادها به دنبال این هستیم که گلزارهای شهدا میعادگاه‌های عبادی و فرهنگی هر شهر شوند.

وی افزود: برای مثال در حال حاضر در دهه‌های محرم، ماه رمضان و ... در گلزارها برنامه‌هایی برپا می‌شود. حرکت‌های مردمی همچون زیارت نائب‌الشهید را در راهپیمایی اربعین، ۲۲ بهمن و روز قدس را نیز آغاز کرده‌ایم تا هر کسی که در این مراسم‌ها شرکت می‌کند با یاد یک شهید قدم بردارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: کمپین‌های مردمی مثل «با هم»، «مهمانی مامان»، «برف شادی» و ... نیز شکل گرفته و تلاش شده تا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط خود مردم صورت گیرد و توسعه سراسری پیدا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432186

مهمترین اخبار ایران و جهان: