نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 09:07

توسعه ظرفیت‌های بندر امیرآباد می‌تواند دروازه ورودی مازندران به اوراسیا باشد

نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تکمیل کریدور شمال به جنوب و اتصال بندر امیرآباد به اسکله رورو جهت افزایش ظرفیت صادرات به کشورهای cis دانست و گفت: با توجه به اینکه بندر امیرآباد از بنادر نسل سوم و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است، توسعه و تکمیل ظرفیت آن می‌تواند دروازه ورودی به اوراسیا باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، کمال علیپور خنکدار در جمع خبرنگاران درباره دست‌آوردهای سفر تیم اقتصادی با مدیریت استاندار مازندران به روسیه با بیان اینکه اوراسیا مستعد ورود تجار و سرمایه‌گذاران کشور ما است، اظهار کرد: استاندار مازندران با هوشیاری و شناخت کامل از این ظرفیت به همراه تیم اقتصادی و تجاری راهی روسیه شد که می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تبادل تجاری بین دو کشور باشد.

وی تکمیل کریدور شمال به جنوب و اتصال بندر امیرآباد به اسکله رورو جهت افزایش ظرفیت صادرات به کشورهای cis دانست و افزود: با توجه به اینکه بندر امیرآباد از بنادر نسل سوم و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است، توسعه و تکمیل ظرفیت آن می‌تواند دروازه ورودی به اوراسیا باشد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از استاندار مازندران برای برقراری ارتباط اقتصادی و سیاسی فرامرزی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم، یادآورشد: اقدام استاندار در پیگیری توانمندی صادرات مازندران به روسیه بهنگام بود و انتظار می‌رود تا ضمن حفظ این رویه، ارتباطات بیشتر تا زمینه تبادل تجاری بیشتر فراهم شود.

علیپور از حمایت مجمع نمایندگان مازندران از دستاوردهای سفر استاندار و گروه تجاری، اقتصادی مازندران به روسیه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت‌ آیت‌الله رئیسی به سیاست خاجی و ارتباط با دولت‌های مختلف جهت تحکیم روابط بین‌المللی و اقتصادی و تجاری، مازندران به دلیل قرار داشتن در حاشیه خزر و نوار مرزی کشور، از فرصت بالایی جهت ارتباط گیری در راستای نقش آفرینی در افزایش GDP کشور دارد.

وی از استاندار و همه مسؤولان مازندران خواست تا توانمندی کشاورزی و گردشگری مازندران به کشورهای اوراسیا شناسانده شود و اظهار کرد: در حوزه جذب توریست از کشورهای cis باید بیشتر تلاش شود و تحقق تکمیل ظرفیت گردشگری و توریست پذیری مازندران می‌توان استان را به توان بالای اقتصادی برساند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396742

مهمترین اخبار ایران و جهان: