نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 09:08

صحرایی: با بیش از هزار مدرسه غیرانتفاعی متخلف در یک‌سال اخیر برخورد کردیم

وزیر آموزش و پرورش در مورد برخورد با مدارس غیرانتفاعی متخلف، گفت: تعداد مدارسی که در این یکسال، تذکر گرفتند، تعطیل موقت شدند یا مدیرشان عوض شده بیش از هزار مدرسه است.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،  با اشاره به تعطیلی مؤسسه آموزشی گاج به علت تخلف گفت: با مدارس و موسساتی که از قانون تخطی کند برخورد می‌کنیم.

ماجرای تعطیلی گاج چه بود؟

جمعه 18 آذر 1401 آزمون گاج برای پایه دوازدهم علوم انسانی برگزار شد و در سؤالات این آزمون، اشعاری جنجالی آمده بود.

بر همین اساس احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اخیرا از تعطیلی مؤسسه آموزشی گاج به دلیل طراحی این سؤالات خبر داد.

محمودزاده همچنین تاکید می کند که موسسه آموزشی گاج در اغتشاشات پارسال سوالاتی برای دانش‌آموزان طرح کرده بود که جهت‌گیری و تحریک به‌سمت اغتشاشات داشت و تعطیل شد.

روایت برخورد آموزش و پرورش با «گاج» را اینجا بخوانید.

 صحرایی: در مورد حقوق مردم با کسی تعارف نمی‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که در مورد اینکه آیا با مدارس غیرانتفاعی که قانون را زیر پا می‌گذارند برخورد خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: صد البته. تعداد مدارسی که در این یکسال تذکر گرفتند، تعطیل موقت شدند یا مدیرشان عزل و عوض شده بیش از هزار مدرسه است، در مورد حقوق مردم با کسی تعارف نمی‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429886

مهمترین اخبار ایران و جهان: