نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:19

رزمایش بزرگ جهاد گران فاطمی در استان سمنان آغاز شد

سمنان- جانشین سپاه استان سمنان از آغاز رزمایش بزرگ جهاد گران فاطمی سه در استان خبر داد و گفت: این رزمایش به صورت مشترک در استان آغاز و ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

سردار منصور شوقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه رزمایش بزرگ جهاد گران فاطمی سه در استان سمنان امروز سه شنبه به صورت سراسری آغاز می‌شود، ابراز کرد: این رزمایش به مدت ده روز با حضور گروه‌های جهادی در استان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری صبحگاه مشترک این رزمایش همزمان با صبح امروز در اقصی نقاط استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: این رزمایش در مناطق محروم استان برگزار و چند حوزه فعالیتی دارد که از جمله آنها می‌توان به تأمین و انتقال آب و همچنین عمران یاد کرد.

ارائه خدمت به نقاط محروم

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه آبرسانی، لایروبی قنات‌ها و عملیات عمرانی برای بهبود آبرسانی به روستاها از جمله بخش‌های این رزمایش است، بیان داشت: ساخت و تجهیز و تعمیر خانه بهداشت و مدارس همچنین توسعه کارگاه‌های کوچک اشتغال‌زا از جمله دیگر بخش‌های این رزمایش ده روزه است.

شوقانی توزیع بسته معیشتی و خدمت رسانی مومنانه را از دیگر موضوعات این رزمایش دانست و تاکید کرد: این رزمایش شامل کاروان پزشکی و بهداشتی و درمانی به خصوص دندان پزشکی، دامپزشکی شامل سمپاشی، واکسیناسیون و… نیز است همچنین گروه‌های جهادی در زمینه آموزش، فرهنگی و… نیز در طول این رزمایش خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی سه در نقاط محروم و روستاهای کمتر برخوردار استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: بیش از ۵۶۰ گروه جهادی در سراسر استان در اجرای این رزمایش بزرگ نقش دارند.

پیام استاندار سمنان

به گزارش مهر، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان امروز به مناسبت آغاز رزمایش یک پیام صادر کرد که به این شرح است:

خوشبختانه امروز، فعالان اجتماعی و بسیجیان غیرتمند استان در گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف، اقدامات بسیار مؤثر و بزرگی را به انجام رسانده و بارقه‌های امید را در دل اقشار مختلف مردم و بویژه خانواده‌های محروم و نیازمند استان روشن ساخته‌اند. ارائه خدمت متنوع عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و … در قالب رزمایش جهادگران فاطمی یک و دو با کارنامه‌ای درخشان از سازندگی و خدمت‌رسانی، گواهی صادق از عزم جزم بسیجیان در ایجاد امید و اعتماد در اقشار مختلف و بویژه جلب رضایتمندی مردم در مناطق محروم استان است.

و اینک در آستانه فرا رسیدن ۱۰ مرداد ماه و برگزاری رزمایش شکوهمند جهادگران فاطمی ۳، مشارکت فعال ۵۶۰ گروه جهادی در امر خدمت‌رسانی با محوریت محرومیت‌زدایی همراه با فعالیت گسترده جهادگران در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه کارگاه‌های کوچک اشتغال‌زا، خدمات بهداشت و درمان، آب‌رسانی، لایروبی قنوات، ساخت منزل محرومان، مدرسه، خانه بهداشت،
توزیع بسته معیشتی، خدمات مؤمنانه و خدمت‌رسانی محله‌ای، دندان‌پزشکی، دامپزشکی، اهدای جهیزیه، خدمات عمومی، ارائه خدمات آموزشی و مهارتی، نویدبخش همتی پویا در عرصه سازندگی و خدمت بی‌منت به‌مردم شریف و بزرگوار این خطه از میهن اسلامی است.‌

اینجانب با قدردانی از اجرای این اقدام شایسته، بر خود لازم می‌دانم ضمن تشکر صمیمانه از تمامی جهادگران فعال حاضر در این رزمایش به صورت ویژه از حسن همکاری، همراهی و تعامل سازنده سردار دامغانی فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان، مسئول بسیج سازندگی استان و تمامی دست‌اندرکاران این رزمایش قدردانی و تشکر کرده و آرزو کنم برگزاری این رزمایش ارزشمند موجب توسعه و آبادانی بیش از پیش مناطق مختلف استان و جلب رضایت خداوند سبحان شود / ‏سید محمد رضا هاشمی.

گفتنی است استان سمنان به خصوص در دوران پساکرونا، میزبان رزمایش‌های اول و دوم جهاد گران فاطمی نیز با موضوعاتی عمرانی، بهداشتی، معیشتی، دامپزشکی و آبرسانی و… بود که امید افزایی خوبی را در بین روستاییان به خصوص مناطق محروم داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420986

مهمترین اخبار ایران و جهان: