نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:53

دومین دوره حسینیه اندیشه، از عاشورا تا اربعین برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: دومین دوره حسینیه اندیشه به همت کتابخانه‌های عمومی استان همدان با همکاری موسسه کلامی احیا در راستای دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در 10 شهرستان برگزار می‌شود.

عاطفه زارعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان  اظهار کرد: ویژه برنامه "حسینیه اندیشه" برای دومین سال متوالی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با همکاری موسسه کلامی احیا با هدف تبیین جوانب مختلف فرهنگ عاشورا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در کتابخانه‌های عمومی شاخص هر شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها در راستای دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان طراحی شده و در هر شهرستان از خانواده شهدای فرهنگی و عضو کتابخانه نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه معرفی کتاب و خوانش اشعار آیینی نیز در این برنامه‌ها دیده شده است تصریح کرد: این سلسله‌برنامه‌ها از ۱۰ مرداد آغاز خواهد شد و تا ۱۲ شهریورماه در کتابخانه‌های شاخص سراسر استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین برگ این دفتر روز سه‌شنبه ۱۰ مردادماه در کتابخانه عمومی اعتمادیه شهرستان همدان با موضوع «تبیین عقلانیت گریه بر مصائب سیدالشهداء» با حضور حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی برگزار می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: دومین جلسه این سلسله‌نشست ۱۵ مردادماه در شهرستان بهار با موضوع « شاخصه‌های حجاب زینبی در اوج مصائب» با حضور حجت الاسلام مرتضی هاشمی برگزار می‌شود.

وی گفت: سومین جلسه این سلسله نشست ۱۸ مردادماه در شهرستان نهاوند با موضوع «کارکرد امروزین عاشورا برای جوانان » با حضور حجت‌الاسلام علی رسولی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان اظهار کرد: چهارمین جلسه این سلسله نشست ۲۲ مردادماه در شهرستان ملایر با موضوع «نقش حب و بغض در زندگی با تاکید بر حادثه کربلا » با حضور اعظم جلالوند برگزار می‌شود.

وی افزود: پنجمین جلسه سلسله نشست ۲۵ مردادماه در شهرستان فامنین با موضوع «بررسی دینداری دشمنان امام‌حسین علیه‌السلام» با حضور حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان برگزار می‌شود.

زارعی تصریح کرد: ششمین جلسه این سلسله نشست ۲۹ مردادماه در شهرستان رزن با موضوع «تبیین درس‌‌های اعتقادی و عملی عاشورا» با حضور حجت الاسلام جعفرعلی نقی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هفتمین جلسه این سلسله نشست اول شهریورماه در شهرستان درگزین  با موضوع «تبیین زندگی موفق با تاکید بر فرهنگ‌ عاشورا» با حضور حجت‌الاسلام علی الوندی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  خاطرنشان کرد: هشتمین جلسه این سلسله نشست پنجم شهریورماه در شهرستان تویسرکان با موضوع «تاثیرات مثبت عاشورا بر تمدن بشری» با حضور حجت‌الاسلام رسول علیزمانی برگزار می‌شود.

وی گفت: نهمین جلسه این سلسله نشست هشتم شهریورماه در شهرستان اسدآباد با موضوع «آزادی و آزاداندیشی در نهضت حسینی» با حضور حجت‌الاسلام حسن قره‌باغی برگزار می‌شود.

زارعی اظهار کرد: دهمین جلسه این سلسله نشست دوازدهم شهریورماه در شهرستان کبودراهنگ با موضوع «تحلیل اجتماعی زیارت اربعین» با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419586

مهمترین اخبار ایران و جهان: