نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:03

کشت گوجه فرنگی در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: انتقال نشای گوجه فرنگی از گلخانه‌ها به مزارع و کشت پاییزه محصول گوجه‌فرنگی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتقال نشای گوجه فرنگی از گلخانه‌ها به مزارع و کشت پاییزه محصول گوجه‌فرنگی در مناطق تنگ ارم و بوشکان از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ پیش بینی می‌شود در استان بوشهر قریب به ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گوجه فرنگی اختصاص یابد که در کشت پاییزه هزار و ۵۰۰ هکتار، کشت زمستانه هشت هزار و ۱۰۰ هکتار و کشت بهاره ۲۰۰ هکتار با پیش بینی کل تولید ۵۴۰ هزار تن خواهد بود.

وی گفت: از ۵۴۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تولیدی بالغ بر ۲۰۰ هزار تن صادرات، ۱۴۰ هزار تن خوراک صنایع تبدیلی و فرآوری و مابقی به صورت تازه خوری برای تعدیل و تنظیم بازارهای داخلی روانه بازار می‌شود.

توکلی افزود: همه مزارع گوجه فرنگی استان به صورت کشت نشایی است و ۱۰۰ درصد مزارع مجهز به روش‌های نوین آبیاری تحت فشار هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود آب و ممنوعه و بحرانی بودن اکثریت دشت‌های استان کشاورزان و تولید کنندگان نسبت به رعایت الگوی کشت ابلاغی و انعقاد قرارداد چهار جانبه کشت اهتمام لازم را معمول دارند تا از بروز مشکلاتی همچون کاهش و افت شدید قیمت در زمان تولید و عدم تعادل و تنظیم بازار و ضرر و زیان تولید کنندگان جلوگیری به عمل آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401686

مهمترین اخبار ایران و جهان: