نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 11:40

35 گروه راهداری برای ایمنی راه‌های بوشهر بسیج شدند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: نگهداری محوری راه‌های شریانی و اصلی با رویکرد افزایش بخشندگی راه و ایمنی تردد و منظر آرایی در سطح جاده‌های بوشهر با حضور 35 گروه و 140 نفر از نیروهای راهداری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حمیدرضا حیدری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران از اجرای طرح راهداری محوری در سطح جاده‌های استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با استقرار 35 گروه عملیاتی راهداری در محورهای مختلف اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح از خرداد و شروع سفرهای تابستانی افزود: نگهداری محوری راه‌های شریانی و اصلی با رویکرد افزایش بخشندگی راه و ایمنی تردد و منظر آرایی در سطح جاده‌های بوشهر با حضور 140 نفر از نیروهای راهداری در قالب 88 دستگاه انواع ماشین آلات در حال انجام است.

این مقام مسؤول ادامه داد: حضور مستمر گشت‌های راهداری و حمل و نقل در نقاط حساس راه‌های استان، اجرای لکه گیری، خط کشی، پاکسازی و شستشوی مستمر تابلوها و علائم ایمنی راه، رفع معایب خاموشی تیرهای روشنایی و چراغ‌های چشمک زن، رگلاژ و تسطیح شانه راه‌ها و اصلاح شیب شیروانی، بازسازی و نصب و تعمیر حفاظ ایمنی جاده، نظافت حریم راه‌ها و جمع آوری دستفروشان حاشیه راه از جمله اقداماتی هستند که در قالب طرح راهداری محوری انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: استان بوشهر دارای 4 هزار و 449 کیلومتر راه است که از این تعداد 695 کیلومتر آن بزرگراه، 561 کیلومتر راه اصلی، 845 کیومتر راه فرعی و مابقی آن راه روستایی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424386

مهمترین اخبار ایران و جهان: