نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:17

رقابت ۷۰۰۰ دانش‌آموز در مسابقات ورزشی

اردبیل- رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی گفت: ۷ هزار دانش‌آموز مقاطع ابتدایی تا متوسطه دوم در مسابقات ورزشی دانش‌آموزی حضور دارند.

حسین بابوئی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های مختلف و در پنج شهر کشور در حال برگزاری است تا از فرصت تعطیلات فصل تابستان برای رقابت دانش آموزان بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ۵ شهر اردبیل، تبریز، سنندج، کرمان و یاسوج در رشته‌های مختلف میزبان این مسابقات هستند که در مقطع ابتدایی مسابقات فوتسال و والیبال اعم از پسران و دختران به میزبانی اردبیل در حال برگزاری است.

بابوئی ادامه داد: مقطع اول متوسطه نیز در سایر استان‌ها به صورت رقابتی در حال انجام است تا تیم‌های برتر معرفی شده و از نفرات آن تجلیل شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی تصریح کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه نیز دهه فجر سال گذشته برگزار و از تیم‌های منتخب تجلیل شد.

بابوئی افزود: مسابقات ورزشی مقطع ابتدایی به صورت جشنواره برگزار می‌شود تا دانش آموزان در کنار هم در این ایام روزهای خوب و خوشی را سپری کرده و شرایط زندگی دور از منزل و خانواده را برای اولین بار تجربه کنند.

وی گفت: در این مسابقات اصلی ترین محور کار استعدادیابی دانش آموزان است که با همکاری فدراسیون‌های ورزشی و متخصصان حوزه آموزش و پرورش استعدادهای ناب ورزشی شناخته شده و برای حضور در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی به تیم‌های ورزشی مختلف معرفی می‌شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی افزود: امیدواریم با شناسایی این استعدادها و کمک به پرورش و تعالی این ورزشکاران بتوانیم در سطح باشگاهی، ملی و حتی بین المللی مدال آوری و افتخار آفرینی این ورزشکاران را شاهد باشیم.

بابوئی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا یک رقابت دوستانه ای در مقطع ابتدایی شکل گیرد تا دانش آموزان به جای مدال آوری بیشتر به تعاملات و همراهی‌های شایسته و به یادماندنی کمک کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428486

مهمترین اخبار ایران و جهان: