نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 07:01

هشدار یک مقام سایبری کانادا در مورد هوش مصنوعی

یک مقام ارشد سایبری کانادا اظهار کرده از هوش مصنوعی به وفور برای هک و اطلاعات نادرست استفاده می‌شود.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک مقام ارشد امنیت سایبری کانادا به رویترز گفت: هکرها از هوش مصنوعی برای ایجاد نرم افزارهای مخرب، پیش نویس ایمیل های فیشینگ و انتشار اطلاعات نادرست آنلاین استفاده می‌کنند.

«سامی خوری» رئیس مرکز امنیت سایبری کانادا در مصاحبه ای در این هفته گفت که آژانس او ​​شاهد استفاده از هوش مصنوعی در ایمیل های فیشینگ، یا ساخت ایمیل ها، در کدهای مخرب و اطلاعات نادرست است.

در ماه‌های اخیر، چندین گروه ناظر سایبری گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند که در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار می‌دهند. این نگرانی ها به‌ویژه در مورد برنامه‌های پردازش زبانی که به عنوان مدل‌های بزرگ زبانی شناخته می‌شوند افزایش یافته است.

در ماه مارس، سازمان پلیس اروپا یوروپل گزارشی منتشر کرد که می‌گفت مدل‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی امکان جعل هویت یک سازمان یا فرد را به شیوه‌ای بسیار واقعی فراهم کرده است. در همان ماه، مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا در یک پست وبلاگی گفت که این خطر وجود دارد که مجرمان از مدل های بزرگ زبانی برای کمک به حملات سایبری فراتر از توانایی های فعلی خود استفاده کنند.

پیش از این نیز دبیر کل سازمان ملل متحد درباره تبعات آنچه «استفاده مخرب» از هوش مصنوعی است هشدار داد و تصریح کرد استفاده از این ابزارها می‌تواند باعث ایجاد مرگ و ویرانی شود.

کشور چین هم در اولین جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد هوش مصنوعی که در هفته گذشته برگزار شد گفت که این فناوری نباید به اسب فراری تبدیل شود و آمریکا هم در مورد استفاده از آن برای سانسور یا سرکوب مردم هشدار داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1394186

مهمترین اخبار ایران و جهان: