نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 10:49

مهم‌ترین راه رسیدن به معرفت الهی توجه به مردم است

رشت - دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر لزوم توجه و محبت به مردم، گفت: مهم‌ترین راه رسیدن به معرفت الله، معرفت و توجه به مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت شب بیست و سوم رمضان و لیالی قدر در مسجد صفی رشت، اظهار کرد: احیا و شب زنده داری لیالی قدر انسان را در مقابل سختی‌ها قوی می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه و محبت به مردم، افزود: مهم‌ترین راه رسیدن به معرفت الله، معرفت و توجه به مردم است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه انسان شایستگی معرفت الله را دارد، گفت: باید شاخصه‌های رسیدن به معرفت الهی در افراد نهادینه شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه شناخت الهی یکی از مهمترین مؤلفه‌های رسیدن به تعالی است، اضافه کرد: خودشناسی و خداشناسی فرد را به معرفت الهی می‌رساند.

وی، خودشناسی را لازمه خودسازی دانست و افزود: خودشناسی و خودسازی لازم و ملزوم هم هستند و با هم ارتباط تنگاتنگ دارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه بساط پرورش انسان‌ها فراهم است، گفت: وجود قرآن، سیره ائمه اطهار و بزرگان دین و آداب اسلامی و دینی مسیر را برای انسان سازی فراهم کرده است.

شهدا الگوی تمام عیار سعادت بشری هستند

آیت الله رمضانی با بیان اینکه عالمی که علمش را تباه کند نمی‌تواند الگو قرار گیرد، تصریح کرد: علم و دانش عالم باید در مسیر انسان سازی و پرورش افراد هزینه شود.

وی با اشاره به جایگاه والای شهدا در جامعه، افزود: شهدا الگوی تمام عیار سعادت بشری هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه انسان در قبال همه چیز در دنیا مسئول است، گفت: استفاده درست از جسم، فکر و اندیشه انسان را سعادتمند می‌کند.

رمضانی با اشاره به وجود مسئولیت فردی و اجتماعی در انسان، اضافه کرد: انسان نمی‌تواند از مسئولیت اجتماعی بگریزد و نسبت به مسائل و موضوعات اجتماعی مسئول است.

وی، شناسایی ارزش‌های انسانی را لازمه تحقق آن دانست و افزود: شناخت درست از ارزش‌های انسانی و وظیفه مند بودن در این بخش مورد تاکید فراوان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه قرآن، اسلام و مرجعیت لطف الهی است، گفت: بهره گیری از الطاف الهی در رسیدن به سعادت سرعت می بخشد.

آیت الله رمضانی ادامه داد: عقلانیت، عدالت و مرجعیت زبان گفتاری و رفتاری دین اسلام است و باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146921

مهمترین اخبار ایران و جهان: