نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 09:58

برپایی غرفه کتابخوانی رضوی در جشنواره قرآن و عترت کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از برپایی غرفه کتابخوانی رضوی در جشنواره قرآن و عترت کرمانشاه خبر داد.

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه قرآن و عترت با نام دبیرخانه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور معرفی این جشنواره، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرده و به مدت یک هفته میزبان علاقه‌مندان است.

وی افزود: معرفی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، فعالیت‌های ویژه کودکان و نوجوانان مانند نقاشی، قصه گویی، مسابقه و … از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این غرفه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به آغاز به کار دوازدهمین جشنواره رضوی و بخش‌های مرتبط آن با موضوع کتاب و کتابخوانی در تمامی رده‌های سنی و بخش‌های ویژه در این نمایشگاه می‌توانیم جشنواره رضوی را به مردم معرفی کنیم و استقبال خوبی صورت بگیرد.

حسنی خونسار بیان کرد: در سال گذشته در استان کرمانشاه ۴۰ هزار مورد شرکت کننده در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا علیه السلام و در بخش ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام است.

وی در خصوص نحوه مشارکت، گفت: این جشنواره در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی به ۲ شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و افراد برای شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود با مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: در بخش گروهی با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر است.

حسنی خونسار افزود: همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی می‌بایست در هنگام مراجعه به سایت جشنواره با انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152465

مهمترین اخبار ایران و جهان: