نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:05

هویت با اصالت عشایر مورد اقبال همگان است

بیله سوار - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: هویت و اصالت حقیقی جامعه عشایر که برگرفته از عفاف و حجاب بوده مورد اقبال همگان است.

رضا قاسمیان در حاشیه جشنواره بین المللی کوچ عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کارکرد اجتماعی و اقتصادی جامعه عشایری بسیار ارزشمند است و ما در قالب جشنواره عشایر که به صورت بین المللی برگزار می‌شود به زندگی ساده و بی آلایش جامعه عشایری با حسرت تمام می‌نگریم.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف زندگی شهری زندگی عشایر با طبیعت آمیخته شده و این زندگی سالم می‌تواند الگویی برای نسل امروز و آینده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اهداف برگزاری جشنواره بین المللی کوچ عشایر را تقویت وحدت و همدلی بیشتر اعلام کرد و گفت: در این رویداد از پنج استان کشور جامعه توانمند عشایر تولیدات خود را به نمایش گذاشته و در کنار آن از برخی کشورهای عضو اکو نیز میهمانان و مسافرانی را شاهد هستیم.

قاسمیان بیان کرد: این رویداد که امسال به شکل بین المللی برگزار می‌شود پیام وحدت و همگرایی بیشتر را نمایان می‌کند تا طمع دشمن که نفوذ به جامعه عشایری و ضربه به هویت و اصالت آن است را خنثی کند.

وی هویت اصیل جامعه عشایری را به عنوان یک واقعیت غیرقابل انکار یادآور شد و بیان کرد: در قالب این جشنواره سعی شده است تا بخش عظیمی از فرصت‌های ارزشمند برای حضور جامعه عشایری مهیا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با قدردانی از مسئولان و متولیان برگزاری این رویداد افزود: علاوه بر مسئولان استانی فرمانداران و مدیران شهرستانی نیز در برگزاری این رویداد تلاشی مضاعف داشتند.

قاسمیان ادامه داد: غیرت عشایر ستودنی است و در امتداد آن باید حجاب و عفاف را بیش از گذشته از این جامعه فرهیخته مورد توجه و دقت قرار داد.

وی گفت: همه مسئولان و آحاد مردم به این فرهنگ غنی پناه برده‌اند چرا که ارزش و منزلت جامعه ما برگرفته از فرهنگ حجاب و عفافی است که امروز نمود عالی آن را در جامعه عشایری شاهد و ناظر هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173865

مهمترین اخبار ایران و جهان: