نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 13:42

تهرانی ها در فروردین امسال چند روز هوای سالم داشتند؟

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات برداشت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت گفت: شهروندان تهرانی در اولین ماه سال جدید، 6 روز پاک، 24 روز قابل قبول و تنها یک روز ناسالم را برای گروه‌های حساس تجربه کردند.

سید محمدمهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: بر خلاف فروردین سال گذشته که تنها 2 روز پاک در پایتخت به ثبت رسید، شهر تهران نخستین ماه سال جاری را با 6 روز هوای در شرایط پاک سپری کردند که در این میان، تهرانی‌ها در روز دوازدهم فروردین با شاخص 40 برای آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون، بهترین کیفیت هوا را تنفس کردند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین شاخص ثبت شده در این مدت به روز ششم فروردین با شاخص 106 برای آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون اختصاص داشت، اظهار کرد: این در حالی است که در فروردین پارسال (1401)، علاوه بر 5 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز ناسالم و یک روز خطرناک نیز در پایتخت ثبت شده بود.
میرزایی قمی با بیان اینکه در روز بیستم فروردین سال گذشته، شاخص کیفیت هوا برای اولین بار در سالیان اخیر از منظر آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون به عدد 322 رسید، تصریح کرد: در همین روز، شاخص آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون نیز به عدد 196 رسید. 
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: به علت میزان قابل توجه بارش‌های جوی در زمستان سال گذشته و روزها و هفته‌های ابتدایی سال جاری و کاهش میزان گردوغبار، روزهایی که هوای تهران در شرایط فراتر از حد مجاز قرار داشت از 23 درصد در فرودین 1401 به 3 درصد در فروردین 1402 کاهش یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167121

مهمترین اخبار ایران و جهان: