نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 12:57

قصد از مبارزه با فساد چیست؟ مچ گیری، حل مشکل یا انداختن توپ در زمین یک دستگاه دیگر؟

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر مقابله با فساد گفت: هدف ما باید ریشه کن کردن و رفع فساد باشد، نه اینکه بخواهیم مچ‌گیری کنیم یا توپ را به زمین دستگاهی دیگر بیندازیم یا اینکه منیّت داشته باشیم و بگوییم این ما بودیم که فلان فساد را اعلام کردیم! آنچه مهم است، رفع فساد و مقابله باآن است.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۴ اردیبهشت) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، گفت: باید قصد و هدف اصلی ما، کسب رضای الهی و خدمت به مردم و کاستن از آلام مردم باشد؛ برای مثال، در امر مقابله با فساد، هدف ما ریشه کن کردن و رفع فساد باشد، نه اینکه بخواهیم مچ‌گیری کنیم یا توپ را به زمین دستگاهی دیگر بیندازیم یا اینکه منیّت داشته باشیم و بگوییم این ما بودیم که فلان فساد را اعلام کردیم! آنچه مهم است، رفع فساد و مقابله با فساد است. 

وی ادامه داد: باید با همفکری و اتخاذ تمهیداتی، کمک‌رسانی و مساعدت قوای سه‌گانه به همدیگر را در ضمن حفظ استقلال‌شان، هرچه بیشتر و افزون‌تر، محقق کنیم؛ در اینجا باید توجه داشت که این مساعدت و کمک کردن قوای سه‌گانه، به معنای نادیده گرفتن عیوب و اشکالات همدیگر نیست؛ بلکه می‌خواهیم تلاش کنیم در راستای تمرکز بر حل مسئله نخست کشور که همان مهار تورم و رشد تولید است، عیوب و اشکالات یکدیگر را رفع کنیم، به گونه‌ای که در این مسیر، تنازع و تخاصم و برخوردی ایجاد نگردد.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1166965

مهمترین اخبار ایران و جهان: