نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 17:18

برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در یزد / دهم اردیبهشت‌ آخرین مهلت ارسال آثار

مدیر کل زنان و خانواده استانداری یزد از برگزاری رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت خبرداد و گفت: دهم اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت شرکت در این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد،‌ مهدیه السادات حسینی مطلق،  ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان،، اظهار کرد: سندی از سوی دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در هفت محور اصلی برنامه امور زنان و خانواده تدوین شده است که شامل جمعیت، کسب و کار پایدار بانوان، الگوی سوم زن مسلمان، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، تحکیم خانواده، زیست عفیفانه و نشاط اجتماعی تدوین شده و در هر رابطه کارگروه‌های تخصصی می‌باشد.

وی با بیان این‌که پیری جمعیت یکی از دغدغه‌های اصلی نظام است افزود: باید برنامه‌هایی در حوزه مختلف توسط قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استانداری انجام شود تا انشاالله شاهدایران جوان داشته باشیم.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری یزد با اشاره به برگزاری هشت جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال گذشته، مهمترین برنامه این قرارگاه را پیگیری اجرای قانون جوانی جمعیت و نقشه راه جمعیت استان که به دنبال برگزاری رویداد ملی مسیر نجات در راستای راهبری بحران جمعیت به میزبانی یزد برگزار شد، ذکر کرد.

حسینی مطلق حقوق زنان را در عرصه‌های مختلف بسیار مهم دانست و گفت: در جامعه  زن و مرد نباید جایگزین یکدیگر باشند بلکه مکمل همدگیر باشند و با این نگاه می‌توان به الگوی زن مسلمان رسید.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت و فراهم کردن نشاط و سلامتی برای دختران و بانوان در جامعه که باعث رشد و پویایی خواهد بود که در این راستا احداث تفرجگاه ویژه بانوان در سطح وسیع در دستور کار خواهیم داشت.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد برگزاری دوره‌های انگیزشی و تبیینی جمعیت، پیگیری اجرای طرح شاخه نبات و بازدید از شهرستانها و دیدار با مسئولان آنها را از  اقدامات صورت گرفته در زمینه  قرارگاه جوانی جمعیت خواند و تصریح کرد: متاسفانه اگر در فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت موفق عمل نکنیم طی چند سال آینده دچار چاله جمعیتی خواهیم شد.

مدیر کل زنان و خانواده استانداری یزد از برگزاری رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت با محورهای رشد ازدواج و فرزندآوری خبرداد و گفت: این رویداد در بخشهای مختلف اعم از خانواده، رسانه، نخبگان، سازمانهای مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و مدیران برگزار خواهد شد.

وی آخرین مهلت شرکت علاقمدان در این رویداد را دهم اردیبهشت ماه ذکر  و خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پورتال دفتر امور زنان و خانواده به ادرس «Banovan.ostanyazd.ir» و کانال «حسنه ماندگار» در پیامرسان ایتا به آدرس «hasaneh.mandegar» نسبت به دریافت فرم و ارسال مستندات اقدام کنند.

حسینی مطلق زمان معرفی برگزیدگان استانی این رویداد را ۲۰ اردیبهشت ماه و تاریخ برگزاری رویداد ملی به همراه معرفی و تجلیل از برگزیدگان کشوری را ۳۰ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز جمعیت و با حضور رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: برگزیدگان هفت بخش این رویداد به ترتیب حائز جوایز «یک سکه بهار آزادی به همراه ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد»، «نیم سکه بهار آزادی به همراه ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه» و «ربع سکه بهار آزادی به همراه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دو درصدی» خواهند شد.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167565

مهمترین اخبار ایران و جهان: