نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 00:01

مساجد باید به مراکز رشد و ترویج اندیشه‌های اسلامی تبدیل شوند

اردبیل-معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: مسجد نه تنها باید پاتوق فرهنگی نوجوانان و جوانان انقلابی باشد بلکه به عنوان مراکز رشد اندیشه و فکر اسلامی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مجرد شامگاه دوشنبه در وبینار کشوری تجلیل از هنرمندان انقلابی مسجدی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار کرد: فعالیت در مسجد می‌تواند نقش بسزایی در ترویج اندیشه‌ها در جامعه داشته باشد،

وی خاطرنشان کرد: گفت: اکنون مسجد باید نه تنها پاتوق نوجوانان و جوانان انقلابی باشد بلکه به عنوان مراکز رشد اندیشه و تفکر اسلامی قرار گیرد.

این هنرمند شاخص استان اردبیل با تقدیر از فعالیت‌ها و حرکت‌های رو به رشد ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل بیان کرد: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران مساجد هستند و مساجد پناهگاه مردم و پایگاه ولایت است چرا که همه کارکردهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه گری و عدالت خواهی از مسجد برداشت می‌شود.

مجرد اضافه کرد: بنده بیشترین، بزرگترین و بهترین جوایز عکاسی‌ام را برای ثبت لحظات ماندگار از نخستین مسجد، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسجد جهان اسلام و قبله‌گاه مسلمانان دریافت کرده‌ام و این افتخار خیلی بزرگی برایم است.

وی تصریح کرد: تأسیس معاونت هنری ستاد کانون‌های مساجد، تسهیل عضویت اعضای کانون‌های مساجد در بیمه هنرمندان، تأسیس نگارخانه‌های ارائه آثار تجسمی در استان‌ها، راه‌اندازی استودیوی ضبط صدا برای گروه‌های سرود و… از جمله مواردی است که می‌تواند راه را برای حرکت هرچه بهتر کانون‌های مساجد هموارتر کند.

در این مراسم که در قالب وبینار تکریم هنرمندان انقلابی مسجدی با حضور حجت‌الاسلام «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مهدی مقدم» معاون فرهنگی هنری و «محمدتقی محمدیان» رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری این ستاد برگزار شده بود از «عبدالرحمن مجرد» هنرمند پرافتخار استان اردبیل و عضو کانون فرهنگی هنری الهادی (ع) تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156321

مهمترین اخبار ایران و جهان: