نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 12:45

ضعف مدیران صدای همه را درآورد/ آیا بچه‌های کهگیلویه و بویراحمد دغدغه توسعه استان را ندارند؟

ضعف باعث انتقاد و گلایه‌های زیادی شده تا جایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد تغییر مدیران را حتمی و جدی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، با روی کار آمدن دولت سیزدهم حدود ۹۰ درصد مدیران کل در استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کردند و مدیران تازه نفس و البته بومی انتخاب شدند تا شاهد تغییر و تحول در این استان که نیازمند توسعه است باشیم.

با وجود گذشت بیش از یکسال از عمر دولت سیزدهم انتظار می‌رفت مدیران پای کار باشند اما ضعف این مدیران صدای همه را درآورد، حالا بگذریم از مدیرانی که از دولت گذشته مانده‌اند و نای دویدن همراه با برنامه‌های دولت را ندارند.

مدیران نه در جلسات حاضر می‌شوند و نه به پروژه‌هایی که با رنج و سختی و مشکلات و تحریم‌های کشور اعتبار جذب کرده‌اند شتاب می‌بخشند. زمانی هم که در جلسات هستند پاسخ خاصی برای کم‌کاری‌‌های خود ندارند، گاهی هم در جریان جلسه و برنامه جلسه نیستند.

برای مثال از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت مبلغ ۴۸ میلیارد تومان به پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده اما برخی دستگاه‌ها هنوز اقدامی برای جذب این مبلغ نکرده‌اند هر چند تا پایان تیر ماه مهلت برای جذب این اعتبارات وجود دارد.

کم‌کاری‌ مدیران کهگیلویه و بویراحمد موجب اعتراض معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد تا حاجی‌زاده که یک غیر بومی است در جلسه‌ای خطاب به مدیران بگوید به عنوان یک غیر بومی شب و روز در تهران به دنبال رایزنی برای جذب اعتبار برای کهگیلویه و بویراحمد هستم اما مدیران کل که بچه‌های این استان هستند دغدغه این استان را ندارند.

حاجی‌زاده گفت: برخی مدیران انتظار دارند من و آقای استاندار اعتبار بگیریم و بیاوریم تا آنها کار کنند تازه اعتبار که می‌آورم هم مدیران کار نمی‌کنند.

این مدیران انتخاب شدند تا گره گشایی کنند اما گرهی که باز نمی‌کنند گره هم روی کره می‌زنند، در همین خصوص یکی از مسئولان دستگاه‌های امنیتی خطاب به مدیران گفت: انتظار داریم مدیران گره‌گشایی کنند نمی‌شود مدیر فقط بگوید نمی‌شود و نمی‌توانیم اینکه جلسه برگزار می‌شود اما با نمی‌شود و نمی‌توانیم مدیران به نتیجه نمی‌رسد که فایده‌‌ای ندارد.

ضعف مدیران تنها به همین جا ختم نمی‌شود احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از ضعف مدیران به ستوه آمده و وعده تغییر و تحول مدیران را داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابتدا از مصاحبه‌های غیرفنی و ضد و نقیض مدیرانش گلایه کرد و گفت: برخی مدیران با مصاحبه‌های ضد و نقیض خدمات دولت را زیر سوال می‌برند.

وی عنوان کرد: ممکن است پروژه‌ای دارای نواقص جزئی باشد دلیل ندارد مدیر با انجام مصاحبه کل پروژه و خدمات را زیر سوال ببرد، سد چم‌شیر بعد از ۲۷ سال قرار است آبگیری شود اما مدیری که هیچ ارتباطی با این پروژه ندارد با یک مصاحبه پروژه را زیر سوال می‌برد طوری که رئیس جمهور به این پروژه ورود کرده است.

استاندار بیان کرد: حجم سد چم‌شیر ۲.۳ میلیارد مترمکعب است که سهم استان ۱۲۵ میلیون مترمکعب به اندازه سد آبریز که در تلاش برای احداث آن هستیم است اما بعضی اظهار و نظرهای غیرفنی مردم را نگران کننده است.

وی خطاب به مدیران گفت: از میان افراد زیادی که پیشنهاد شد شما مدیران را برای سازندگی استان انتخاب کردیم حتی برای انتخاب شما هزینه هم دادم.

احمدزاده حتی از برخورد با فرزندانش که در یکی از دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل است گلایه کرد و گفت: استاد دانشگاه با فرزندم برخورد کرده که اسامی ۵ نفر را به پدرت دادم که به عنوان مدیر انتخاب کند اما هیچ کدام را برای مدیریت انتخاب نکرد.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه دولت از من و شما کار جهادی می‌خواهد گفت: با این شرایط تغییر چند نفر از مدیران کل حتمی است چرا که تذکرها بی‌ثمر بوده هر مدیری ضعیف باشد تغییر می‌کند، من هم ضعیف باشم تغییر می‌کنم، معاونین برخی ادارات همراه دولت نیستند که به پای مدیران نوشته می‌شود.

با وجود همه آن چیزی که شرح داده شد خدمت به مردم فرصت ارزشمندی است که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده اما مدیران قدر این فرصت را ندانسته‌اند و خطر تغییر بیخ گوشی خیلی از آنها است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 919721

مهمترین اخبار ایران و جهان: