نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 18:12

هنرستان‌های غیر دولتی در استان بوشهر توسعه یابد

بوشهر- معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر، استانی صنعتی و نیازمند نیروی انسانی فنی و تکنسین است باید مدارس غیرانتفاعی را به سمت هنرستان و مراکز کار و دانش سوق داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: امروز دشمن به شکل ویژه ای با ایجاد شبکه سازی در مراکز آموزشی و تربیتی هزینه و فعالیت بسیار می‌کند، چون که می‌داند سرمایه گذاری در این فضا قطعاً پیاده سازی راهبردهای ده ساله آینده خود را تسهیل می‌کند و ما با جدیت و برنامه ریزی مناسب باید از نفوذ دشمن در حوزه آموزش و پرورش در تمام سطوح از مهدکودک‌ها تا دانشگاه‌ها مراقبت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه عوامل بسیاری زمینه ساز پیشرفت و توسعه از طریق نظام‌های آموزشی هستند افزود: شورای آموزش و پرورش یکی از این عوامل است که در فرایند تعلیم و تربیت جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نهادی مشارکت جویانه است و بدون مشارکت‌های مردمی به اهداف خود نمی‌رسد، افزود: نهاد آموزش و پرورش در دیدگاه مردم از جایگاه فرهنگی عظیم و خاصی برخوردار است و مردم به علت ماندگار بودن امر تعلیم و تربیت به آن علاقمند هستند تا بتوانند خدماتی برای خود و خانواده ارائه دهند و به همین دلیل آموزش و پرورش گستره بسیار وسیع دارد و این گستردگی ایجاب می‌کند که به مشارکت در ابعاد گوناگون توجه داشته باشیم.

پورات تاکید کرد: شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی و عسلویه که زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش هستند باید از ظرفیت خود در جهت کمک به حوزه آموزش استان به ویژه بخش هنرستان و کار و دانش حمایت و همکاری لازم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر ۵۲ درصد از فارغ التحصیلان متوسطه در استان بوشهر مربوط به حوزه علوم انسانی و نظری است که وزارت آموزش و پرورش از سهمیه اعتبارات و تسهیلات ملی به بخش استانی نیز تخصیص لازم انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر، استانی صنعتی است و نیازمند نیروی انسانی فنی و تکنسین است باید مدارس غیرانتفاعی را به سمت هنرستان و مراکز کار و دانش سوق داده شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925165

مهمترین اخبار ایران و جهان: