نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 15:32

دشمنان آرزوی عدم وحدت را به گور می‌برند

بیرجند_ امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: دشمنانی که می خواهند اختلاف ایجاد کنند این آرزو را به گور خواهند برد با درایتی که مردم شیعه و اهل سنت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی عبداللهی ظهر چهارشنبه در مراسم دیدار مردم درمیان با رئیس جمهور اظهار کرد: امروز ایت الله رئیسی دستور اجرای ابر پروژه ریلی شرق کشور را دادند و دل مردم خراسان جنوبی را شاد کردند.

وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: به نوعی شما میزبان در این استان هستند چون علاوه بر رئیس جمهوری نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری هستید.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه در این استان آنچه مهم بوده و از آن برخوردار هستیم و دشمن از آن هراسان می‌باشد موضوع وحدت است، گفت: دشمن نخواسته که این وحدت وجود داشته باشد.

عبدالهی ادامه داد: هیچ وقت دشمنان اسلام اتحاد ما را نخواسته اند اما باید همه بدانند که مسلمانان یک کعبه، یک قرآن و یک پیامبر دارند.

وی با اشاره به اینکه محبت اهل بیت کل ایمان مسلمانان است، بیان داشت: ما نسبت به اهل بیت محبت داریم و جزو مشترکات مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت درمیان افزود: دشمنانی که می‌خواهند اختلاف ایجاد کنند این آرزو را به گور خواهند برد با درایتی که مردم شیعه و اهل سنت دارند.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه خدمت رسانی بزرگترین شأن یک مسئول است، اضافه کرد: حاضر شدن بالاترین مسئول اجرایی کشور در میان مردم بالاترین شأن است.

وی بیان داشت: خاطرات شیرین خدمت رسانی هرگز فراموش نمی‌شود و هر مسئولی که خدمت کند در نزد خداوند و مردم محبوب است.

مولوی عبداللهی ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی و فرماندار درمیان در باب حضور در بین مردم بسیار موفق عمل کرده‌اند.

وی به بخشی از خدمات دولت سیزدهم در این شهرستان اشاره داشت و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان هزینه شده است.

امام جمعه اهل سنت ادامه داد: آبرسانی و برق رسانی ۱۰۰ درصدی در درمیان، تحولات بزرگ در حوزه بهداشت و نیاز به دستگاه سی تی اسکن، اجرای خوب طرح نهضت ملی مسکن، جهاد آبرسانی، ساخت مدارس، ساخت مسکن برای معلولان، اجرای برنامه‌های آبخیزداری و بیابان زدایی از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

مولوی عبداللهی به درخواست‌های مردم این منطقه هم اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار آسفالت راه‌های روستایی و رفع نقاط کور، تأمین اعتبارات کامل باند دوم محور اسدیه بیرجند که کم شده و اعتبار آن قطره چکانی است، تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی، تأمین سهمیه سوخت به مرزنشینان، راه اندازی دوباره کارخانه قند قهستان و تأمین مواد اولیه آن، بازگشایی بازارچه میل ۷۳، نهضت ملی مسکن که کار بزرگ و ارزشمندی بوده ولی مشکل مبلغ بیمه جهش زیادی یافته از جمله این موارد است.

وی یادآور شد: بومی گزینی، راه اندازی گاز سی ان جی، تدبیری برای اخذ تسهیلات برای جوانان و کارآفرینان اهل سنت از دیگر درخواست‌های مردم این شهرستان است.

امام جمعه اهل سنت درمیان خاطرنشان کرد: وضعیت معیشت مردم درمیان رضایت بخش نبوده و مشکلات اقتصادی زیاد بوده و نیاز به توجه جدی دولت دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488121

مهمترین اخبار ایران و جهان: