نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:21

۳۷ درصد زوار حسینی از مرزهای خوزستان تردد کردند

شلمچه- معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تردد زوار از مرزهای کشور گفت: پایانه شلمچه ۲۸ درصد و چذابه ۹ درصد نسبت به تردد زوار حسینی نقش داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار افندی‌زاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایانه شلمچه یکی از بهترین پایگاه‌ها از نظر تردد زوار امام حسین (ع) است؛ براساس آمار از ابتدای اربعین تا روز گذشته حدود ۵۸۴ هزار خروجی و ۱۲۷ ورودی در پایانه شلمچه داشته‌ایم که این نشان می‌دهد شلمچه دومین پایانه از نظر جابه‌جایی در ۶ پایانه کشور است.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای ایران به سمت عراق عزیمت کرده‌اند، تصریح کرد: پایانه مهران حدود ۴۸ درصد، پایانه شلمچه ۲۸ درصد، پایانه خسروی ۱۲ درصد، چذابه ۹ درصد، تمرچین ۲ درصد و باشماق یک درصد نسبت به تردد زوار حسینی نقش داشته‌اند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: به ازای هر چهار خروجی نیز یک نفر ورودی داشته‌ایم که نشان می‌دهد یک تعادل در ورود و خروج زائرین وجود دارد؛ لذا از همه زائرین درخواست می‌کنیم تا جایی که امکان دارد، زودتر به کشور بازگردند.

افندی‌زاده با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی امسال برای ایجاد امکانات جابه‌جایی تلاش‌های زیادی انجام داده است، تصریح کرد: علاوه بر هفت هزار اتوبوس که از ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار زوار قرار گرفته، حدود یک هزار دستگاه اتوبوس از سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای این ایام در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: همچنین امسال از تاکسی‌های اینترنتی در این راستا کمک گرفته شده و با شرکت‌هایی مثل ماکسیم، تپسی، بهمراه و اسنپ هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و تا روز گذشته حدود ۴۰ هزار سرویس از طریق این سامانه‌ها داشته‌ایم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم بالاترین ظرفیت را برای حمل و نقل هوایی داشته باشیم؛ در این ایام حدود سه هزار پرواز پیش بینی شده که به تدریج در ایام اربعین انجام می‌شوند و بالاترین میزان پرواز با ۶۵ درصد از فرودگاه امام بوده است.

افندی زاده ادامه داد: در مورد حمل و نقل قطار نیز تلاش شده تا امسال ظرفیت افزایش پیدا کند؛ برای مسیرهای تهران به خرمشهر و مشهد به خرمشهر حدود هشت رام قطار پیش بینی کرده‌ایم؛ همچنین در پایانه مرزی شلمچه و چذابه ریل باس ۲۴ ساعته پیش بینی شده و در این ایام تقریباً مشکل خاصی در پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای نداشته‌ایم.

وی افزود: البته همیشه مشکلات اجرایی وجود دارد و به همین منظور تمام مدیران کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مرزها مستقر هستند تا اگر مشکلی پیش آمد سریعاً آن مسئله را حل کنند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در خصوص سوخت با کمک شرکت پخش فراورده‌های نفتی تلاش کردیم تا جایگاه‌های زیاد و سیار ایجاد شود که از نظر سوخت رسانی تمهیدات لازم انجام شده باشد.

افندی‌زاده بیان کرد: اکنون شاهد هستیم بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ زائر از مرزها خارج شده‌اند که پیش بینی شده این تعداد به چهار میلیون زائر برسد که در حمل و نقل عمومی هشت میلیون محاسبه می‌شود؛ لذا از مردم درخواست داریم به محض اینکه به کشور عراق رسیده و زیارت کردند، سریع‌تر برگردند تا بین ورودی و خروجی تعادل داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477065

مهمترین اخبار ایران و جهان: