نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 20:23

آغاز جابجایی زائران اربعین از ۲۷ مرداد

اردبیل - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: طرح جابجایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده ای از ۲۷مرداد تا ۲۵شهریور اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیرین‌زاده بعد از ظهر شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه در اردبیل با بیان اینکه حمل و نقل و جابجایی زائرین مهمترین موضوع است، اظهار کرد: طرح جابجایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده‌ای از ۲۷ مرداد تا ۲۵ شهریور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۶ مرز بین‌المللی برای جابجایی مسافران گفت: ۵۰ درصد زائران از مهران می‌روند که تلاش می‌کنیم تا با کمترین توقف به‌سرعت شاهد اعزام اتوبوس‌ها به مقصد اردبیل باشیم و بدون تعطیلی و در کوتاه‌ترین زمان، انتقال زائران را از مرز مهران به پایانه مسافربری اردبیل انجام می‌دهیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: بیش‌از ۲۰ دستگاه وسایل نقلیه نقلیه نیز توسط راهداری و حمل و نقل استان اردبیل مهیا شده تا جابه‌جایی مسافران را به سمت پایانه مرزی مهران انجام دهند.

شیرین‌زاده خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که آخرین زائر وارد پایانه مرزی می‌شود همکاران ما در پایانه برکت مرز مهران حاضر بوده و خدمات‌رسانی را بدون توقف انجام می‌دهند و حتی آمادگی داریم برای استان‌های هم‌جوار نیز خدمات‌رسانی را انجام دهیم و هیچ مشکلی در تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز برای بازگشت زائران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا اتمام جابجایی مسافران اربعین به هیچ عنوان اجازه حرکت به مشهد را نخواهیم داد، ادامه داد: با توجه به اینکه در این مدت تمرکزمان اربعین و مهران است لذا از رانندگان و تورها تقاضا داریم برای کسب مجوز قراردادی امضا نکنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از زائرین اربعین خواست قبل از سفر حتماً در سامانه سماح ثبت نام کنند زیرا اگر اسمشان در لیست نباشند بلیط صادر نمی‌شود و لازم است اتوبوس‌ها و هیئت‌ها با قرار داد رسمی حرکت کنند.

شیرین‌زاده یادآور شد: بعد از بازگشت از اربعین به موضوع شکایت‌ها رسیدگی خواهد شد و در این رابطه با مقصران طبق قانون برخورد می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438821

مهمترین اخبار ایران و جهان: