نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 19:06

شرایط مرز باشماق در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در گذشته کارهای خوبی در باشماق انجام شده و منکر آن نیستیم اما واقعیت این است که شرایط فعلی مرز در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پنجاه و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی، رئیس اتاق بازرگانی و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی کردستان برگزار شد.

علی نوری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان طی سخنانی اظهار داشت: در گذشته کارهای خوبی در باشماق انجام شده و منکر آن نیستیم اما واقعیت این است که شرایط فعلی مرز در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی از تمامی مدیران اجرایی و دستگاه‌های مرتبط خواست با یک کار جهادی و شبانه روزی نسبت به ساماندهی مرز باشماق و رسیدن به وضع مطلوب اقدام کنند.

نوری در ادامه از اعضای شورای گفت‌وگو درخواست کرد، از قالب جلسات تکراری و بی‌نتیجه بیرون بیایند و تلاش شود تا مصوبات جلسات قبلی به نتیجه نرسیده است جلسات جدیدی تشکیل نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در ادامه گفت: شورای گفت‌وگو از ظرفیت بالایی برای ایجاد تحول در تعامل بین بخش خصوصی و دولتی در راستای حل مشکلات برخوردار است و از این ظرفیت باید نهایت استفاده کرد.

نوری در ادامه گفت: بهره‌گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، خانه صنعت و معدن و در کل نهادهایی که تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و مرزی در اولویت کارها قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در ادامه اشاره‌ای به شاخص‌های توسعه‌ای کردستان داشت و گفت: متاسفانه کردستان در بسیاری از شاخص‌ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد بنابراین هدف و مقصد نهایی همه ما باید به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و کاهش نرخ تورم باشد.

نوری در ادامه گفت اعتقاد دارم تمام چالش‌ها در تمامی حوزه‌ها مانند حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی فقط و فقط با ایجاد شغل و کار حل خواهد شد به عبارتی دیگر حوزه اشتغال حل شود خیلی از معضلات جامعه حل خواهد شد.

وی در پایان سخنانش گفت: مردم کردستان مردمی مجاهد، مبارز و رنج دیده‌ای هستند به همین علت خدمت به این مردم برایم شیرین و لذت‌بخش است و از تمام ظرفیت‌های وزارت کشور برای خدمت به این مردم استفاده خواهم کرد و امیدوارم بتوانم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440521

مهمترین اخبار ایران و جهان: