نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 11:41

سند چشم انداز توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر تدوین می‌شود

بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سند چشم انداز توسعه آموزش متوسطه افقی برای پیشرفت استان در پنج سال آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تلاش هستیم تا سند چشم انداز توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر در مهرماه رونمایی شود.

وی اضافه کرد: این سند نگاه جامعی به مسائل آموزشی، ارتقای جایگاه کنکور، بهبود معدل کتبی نهایی دانش آموزان، ارتقای میانگین نمرات، توانمند سازی دبیران، تعیین تکلیف بازماندگان از تحصیل و توسعه هنرستان‌ها دارد.

موحدی با اشاره به اینکه سند توسعه آموزش متوسطه ماحصل جلسات و کارگروه‌های تخصصی است، تصریح کرد: بر اساس این سند ادارات شاهد، سمپاد، تکنولوژی، معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، آموزش متوسطه و تربیت بدنی و سلامت، باید فعالیت‌های شأن بر طبق این نقشه راه ترسیم شده و با پرداختن به ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین و با رویکرد کمک به حوزه آموزش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: بهره‌گیری از فرصت‌های درون سازمانی و برون سازمانی و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و ادارات استان در این سند دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه از تجارب مدارس و مؤسسات آموزشی موفق استان در این سند بهره برده خواهد شد، عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است یک سند عملیاتی و کاربردی تدوین شده و پیش روی مدیران و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق قرار می‌گیرد.

موحدی خاطر نشان کرد: برقراری پیوند میان سند چشم انداز توسعه آموزش متوسطه استان با پردیس فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه‌های دولتی و آزاد از جمله خصوصیات مهم و اساسی این سند است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397021

مهمترین اخبار ایران و جهان: