نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:45

خبرنگاران متعهد در مقابل هجمه‌های دشمن آرایش جنگی بگیرند

بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران متعهد در مقابل هجمه‌های دشمن باید آرایش جنگی بگیرند، گفت: خبرنگاران افسران رسالت امیدآفرینی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگار متعهد یک عنصر مؤثر در حرکت و پیشرفت محسوب می‌شود و به‌عنوان افسران رسالت امیدآفرینی در دل مردم و جامعه هستند.

وی با بیان اینکه در جنگ نابرابر و هجمه دشمنان رسانه‌ها و خبرنگاران متعهد باید آرایش جنگی بگیرند تصریح کرد: امروز دشمن درصدد است در سالروز اغتشاشات، مجدداً جو و فضای کشور را ملتهب کند در این راستا خبرنگاران و رسانه‌های متعهد ایران اسلامی با هم‌افزایی در برابر این هجمه دشمنان، باید ضمن امیدآفرینی، تعامل و همبستگی، آرایش جنگی بگیرند.

خطیب نماز جمعه بوشهر چشم طمع دشمنان به تمام هستی مردم و منابع کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان و رسانه‌های غربی در اغتشاشات به تمام هستی، دین، فرهنگ، آب و خاک مردم و منابع کشور چشم طمع دارند و هدف قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر مقابله به‌مثل در برابر هجمه دشمنان افزود: در این راستا روایت اول و صحیح از سوی اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد از وقایع کشور از پیشرفت با هم‌افزایی، اتحاد و کار جهادی و استقامت باید بر روایت دشمن فائق کند.

اسماعیلی با بیان اینکه چه کسی روایت اول از وقایع انعکاس دهد در جهان خیلی مهم است تصریح کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران متعهد باید روایت اول صحیح را از وقایع مخابره کنند، کار حضرت زینب کبری (س) که قهرمان جهاد تبیین است الگوی ما است.

وی تأکید کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه توجه ویژه کنند در کنار مطالبه به حق مردم از جمله کاستی‌ها، پیشرفت کشور هم منعکس کند و زبان مشترک با دشمن پیدا نکنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با گرامیداشت ۱۸ مرداد روز شهدای مدافع حرم افزود: همه ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم و به فرمایش مقام معظم رهبری یکی معجزات انقلاب اسلامی این بود که جوانان عزیز در یک کشور دیگر از اسلام و حریم و حرم اهل بیت علیه‌السلام، مکتب و مردم دفاع می‌کنند.

اسلام حامی حقوق انسان‌ها است

حجت‌الاسلام اسماعیلی با گرامیداشت ۱۴ مرداد، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و با بیان اینکه مردم، بندگان خداوند متعال هستند اظهار داشت: رحمت خداوند به بندگان وصف‌ناشدنی و احکام و حقوق اسلامی برای رسیدن انسان‌ها و جامعه به کمال است.

وی، با بیان اینکه اسلام برای رعایت حقوق انسان‌ها و بشر مدعی است گفت: اسلام، دولت‌ها و حکومت‌ها را مورد مؤاخذه قرار می‌دهد که با انسان‌ها و حقوق بشر، مردم، کودکان، زنان و مردان چه کار کرده‌اید.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به قتل و عام مردم هیروشیما با جنایت آمریکا خاطرنشان کرد: کسانی مدعی حقوق بشر هستند که خودشان بمب اتم درست کردند و بر سر مردم ریختند، شما با این جنایات حق ندارید مدعی حقوق بشر باشید، ما مدعی هستیم، تمدن غربی هر جایی خواست جنگ‌افروزی و با مداخله در جنگ‌ها در راستای تحقق اهداف خود در فروش تسلیحات اقدام می‌کند.

اسماعیلی تمدن غربی را در زمینه انتشار بیماری در جهان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تمدن و کشورهای غربی با ساخت ویروس و انتشار بیماری‌ها در راستای رسیدن شرکت‌های داروسازی به اهداف خود اقدام می‌کنند و مردم دنیا به سبب فقر و جهل آنان مورد آزمایش ویروس‌های تولیدی خود قرار می‌دهند، آیا این کشورها مدعی حقوق بشر محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: اسلام تأکید می‌کند حق ندارید به خاطر فقر و جهل، از مردم بهره‌کشی کرد، همنوع‌خواهی، ایثار و رسیدگی و حل مشکلات انسان‌ها از تأکیدات دین مبین اسلام است ولی مکتب و تمدن غرب بر پایه فردگرایی، خودخواهی برپا شده و حقوق بشر اسلامی بر اساس کرامت انسان‌ها برای رسیدن انسان به کمال و سعادت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425565

مهمترین اخبار ایران و جهان: