نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:47

خدمات تخصصی پزشکی رایگان در 4 روستای بجنورد ارائه شد

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌شمالی گفت: تیم پزشکی و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، طی هفته گذشته در روستاهای رزقانه گیفان، قصر قجر، دراقانلو و الله وردیخان حضور یافته و خدمات تخصصی بهداشتی و پزشکی رایگان را به اهالی ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری فراس از بجنورد، صبح امروز مسعود شمشیریان، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: تیم پزشکی و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، طی هفته گذشته در روستاهای رزقانه گیفان، قصر قجر، دراقانلو و الله وردیخان حضور یافته و خدمات تخصصی بهداشتی و پزشکی رایگان را به اهالی ارائه کردند.

وی با بیان اینکه این تیم تخصصی متشکل از بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان، بیمارستان امام رضا(ع)، معاونت بهداشتی دانشگاه، مرکز بهداشت بجنورد، مرکز خدمات جامع سلامت گیفان و خانه بهداشت روستاهای مذکور برگزار شد، گفت: در رزمایش جهادگران فاطمی سه، تیم پزشکی تخصصی شهدای منطقه گیفان کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان امام رضا (ع)، به روستای رزقانه بجنورد اعزام و خدمات پزشکی را  به یک هزار و ۲۵۰ نفر از اهالی روستای زرقانه و قصرقجر بجنورد ارائه کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه ۹۵۰ خدمت به اهالی این روستا ارائه شد، افزود: خدمات بهداشتی و درمانی رایگان از جمله ۲۴۲ خدمت دندان پزشکی، ویزیت پزشک عمومی و متخصص زنان، خدمات پرستاری، مامایی، دارویاری، طب فیزیک، مشاوره سلامت و مشاوره روانشناسی توسط تیم تخصصی جهادگران، به اهالی این روستا ارائه شد‌.

وی با بیان اینکه همچنین با حضور این تیم در روستاهای الله وردیخان، دراقانلو و رزقانه گیفان، ۶۰۰ نفر از خدمات تخصصی دندان پزشکی بهره‌مند شدند، یادآوری کرد: در این بخش خدمات تخصصی سطح یک و دو شامل شامل ترمیم، کشیدن و فلوراید تراپی ارائه شد.

شمشیریان عنوان کرد: تداوم برگزاری اردوهای جهادی با همت جهادگران دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در برنامه قرار دارد تا مردم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بتوانند خدمات مناسب بهداشتی و درمانی را دریافت کنند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445165

مهمترین اخبار ایران و جهان: