نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 08:45

برنامه‌های ارتقای سرمایه اجتماعی در استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برنامه های ارتقای سرمایه اجتماعی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشستی که با معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور داشتیم، وضعیت اجتماعی استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: امسال با توجه به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش آمار طلاق در استان بوشهر بودیم و در همین راستا با اقدامات مثبتی که انجام گرفته تشویق جوانان برای ازدواج آسان و فرزند آوری با اولویت فراهم کردن مسکن و اشتغال جوانان در استان گام‌های مؤثری برداشته شده که عزم دولت سیزدهم بر این مهم استوار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین تشکیل جلسات و کارگروه‌های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به همراه پیشنهاد و اجرایی نمودن اتاق مشاوره در محلات کم برخوردار و آسیب پذیر و پیوست فرهنگی برای نهضت ملی مسکن از جمله کارهای انجام شده است.

وی افزود: در بحث شناسایی معتادین متجاهر و پیگیری درمان آنان در استان از ظرفیت و برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد در استان استفاده شده و در تمام بخش‌ها با تشکیل شورای اجتماعی بنا به دستور رئیس جمهور برای اولین بار در استان که باید به ریاست استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی برگزار شود، تشکیل و اجرایی شد که ریاست این شورا را شخص رئیس جمهور بر عهده دارد و وزیر کشور نیز جانشین است.

پورات گفت: همچنین در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی، برنامه‌های متنوع و مناسبی برای اجرا در استان مد نظر است که از جمله آن‌ها استفاده از ظرفیت کنشگران اجتماعی و جوانان، همایش ردا یعنی روایت دختران ایرانی در سطح استان و شهرستان‌ها، طرح ولایت با اعزام دانش آموزان به خان زنیان برای آموزش، اعزام ۲۵۰ دانشجو به مشهد مقدس با همکاری وزارت نفت و نهاد رهبری در دانشگاه از ۱۹ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۲و دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان بوشهر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417321

مهمترین اخبار ایران و جهان: