نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 14:41

نماز ظهر عاشورا در استان سمنان اقامه شد

سمنان- نماز ظهر عاشورا همزمان با نماز جمعه در سراسر استان سمنان با حضور مردم متدین و خداجوی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز ظهر عاشورا همزمان با نماز جمعه در سراسر استان سمنان با حضور مردم متدین و خداجو در اقصی نقاط استان همزمان با ظهر جمعه برگزار شد. در برخی شهرها جمعیت نمازگزاران به قدری زیاد بود که نماز ظهر عاشورا در فضای باز برگزار شد.

در سمنان مردم متدین و سوگوار مرکز استان نماز ظهر عاشورا همراه با نماز جمعه را به اقامت حجت الاسلام مطیعی «نماینده ولی فقیه در استان سمنان» به میزبانی مصلی بزرگ سمنان اقامه کردند. گزارش‌ها از سمنان حاکی از آن است که از دو ساعت قبل نماز خیابان‌های حوالی مصلا، مملو از جمعیت سوگوار بوده است.

حجت‌الاسلام جیرانی امام جمعه موقت دامغان در مصلای دامغان جنب فردوس رضا (ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد و نمازگزاران و مردم عزادار و هیئت‌های مذهبی از نقاط مختلف دامغان خود را برای اقامه نماز به این منطقه رساندند.

نماز عاشورا با حضور مردم متدین آرادان به امامت حجت الاسلام شریفی نیا امام جمعه آرادان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) آرادان اقامه شد.

پارک شهدای محراب شاهرود میزبان خیل نمازگزاران شاهرودی بود که نماز ظهر جمعه را به امامت حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود اقامه کردند هیئت‌های عزاداری نیز در ابتدای این نماز، به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام رضوی امام جمعه بسطام در آستان مقدس امامزاده محمد بن جعفر (ع) بسطام نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد و مردم و عزاداران حسینی در این مراسم حضور یافتند، نماز ظهر عاشورا در سرخه بعد از مراسم آئینی نخل گردانی اقامه شد و در میامی نیز حضور نمازگزاران در مسجد جامع، صحنه‌های زیبا از دینداری مردم را به نمایش گذاشت.

در مهدی شهر نیز نماز ظهر عاشورا همزمان با نماز جمعه به امامت حجت الاسلام بارانی برگزار شد.

امسال بنا به اعلام سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه با هم تلفیق شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412465

مهمترین اخبار ایران و جهان: