نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 09:06

قزاقستان ارسال تجهیزات نظامی به روسیه را تکذیب کرد

وزارت دفاع قزاقستان درباره انتقال تجهیزات نظامی به روسیه گفت: اطلاعات مربوط به ارسال تجهیزات نظامی این کشور به فدراسیون روسیه صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، وزارت دفاع قزاقستان درباره انتقال تجهیزات نظامی به روسیه گفت: اطلاعات مربوط به ارسال ادعایی تجهیزات نظامی قزاقستان به فدراسیون روسیه صحت ندارد. این تجهیزات نظامی هیچ ربطی به آستانه ندارد و متعلق به کشور ثالث است و در چارچوب توافقات بین‌المللی ارسال شده است.

این وزارتخانه یادآور شد: از ۲۷ آگوست سال جاری، ممنوعیت صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی در قزاقستان وضع شده و همچنان به قوت خود باقی است.

وزارت دفاع در پایان گفت: در این راستا از شهروندان می‌خواهیم به مطالب تایید نشده پاسخ ندهند و فقط به منابع رسمی اعتماد کنند.

شایان ذکر است که 6 آوریل سال ۲۰۲۳، ویدیویی مبنی بر حمل‌و‌نقل تجهیزات نظامی در منطقه کاراگاندا به خاک روسیه، در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها منتشر شد. همچنین در روز گذشته «لوکپان احمدیاروف» فعال اجتماعی در صفحه فیس بوک خود عکسی از حمل‌و‌نقل تجهیزات نظامی با کامیون در امتداد بزرگراه اورالسک-آتیراو منتشر کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420965

مهمترین اخبار ایران و جهان: