نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 13:12

تشکیل شورای سیاستگذاری فرهنگی و هنری در شهرستان ضرورت دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برای اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری و مذهبی در راستای شفاف سازی و همراه سازی مسئولان و مردم باشد، تشکیل یک شورای سیاستگذاری فرهنگی و هنری در شهرستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان امروز درنشست مشترک با اعضای شورای اسلامی  شهر و شهرداری این شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری از درس های قیام عاشورا گفت: مهم‏ترین مطلب در عبرت‏های قیام عاشورا شناخت عوامل سقوط و لغزش خواص است.

وی به تداوم مکتب امام حسین (ع) و قیام عاشورا اشاره کرد وافزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره ) سبب شد اسلام دوباره تجدید حیات یابد و ارزش‌های الهی در جامعه حاکم گردد در تداومش عبرت‌های عاشورا را فراروی خود دارد.

جهانگیری گفت: حضور پرشور اقشارمردم در عزاداری حسینی در هرسال از اعجاز حسینی است و این امر بر پرنگ تر کردن قیام عاشورایی کمک می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان  عنوان کرد: در شهرستان میناب هنرمندان دلسوخته و عاشق سید الشهدا (ع) وجود دارد که هر ساله در مراسمات مختلف محرم علی الخصوص مراسم روز عاشورا نقش آفرینی می کنند که این خود نشان از دلدادگی و دلسوختگی این هنرمندان ارزشی و انقلابی است که باید ازسوی همه متولیان فرهنگی و اجرایی این شهرستان و استان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: امسال مثل سال های گذشته نظام شیطان و استکبار جهانی تمامی توان خود را  یکجا جمع کرده بودند تا عاشورای حسینی را به حاشیه بکشاند که با اعجاز حسینی نقش های شوم آنها نقش برآب شد.

جهانگیری به اهمیت همدلی و تعامل مسئولان و مردم در تحول آفرینی رویداد های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: درشهرستان میناب بین مجموعه اصحاب فرهنگ و هنر و شهرداری و شورای اسلامی شهرمیناب یک همدلی و تعامل بی نظیری حاکم شده که این یکی از ظرفیت های فرهنگی و هنری در این شهرستان به حساب می آید که باید برای تقویت رویداد های فرهنگی و هنری این شهرستان بهره و استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری و مذهبی علی الخصوص جشنواره های فرهنگی و هنری و همچنین در راستای شفاف سازی و همراه سازی مسئولان و مردم باشد  تشکیل یک شورای سیاستگذاری فرهنگی و هنری در شهرستان لازم و ضرورت دارد.

جهانگیری به کمبودهای زیرساخت های فرهنگی و هنری درشهرستان میناب اشاره کرد و گفت: تا اکنون اعتبارات خوبی برای فراهم سازی زیرساخت های فرهنگی و هنری این شهرستان جذب شده است که این اعتبارات کافی نیست و نیاز به پیگیری های همه جانبه از سوی مسئولان فرهنگی و اجرایی هم درسطح استان و ملی دارد .

سید موسی هاشم نسب رئیس شورای اسلامی شهر میناب ضمن تشکر و قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، همکاری و تعامل هنرمندان با مجموعه شورای اسلامی و شهرداری گفت: بدون شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است.

وی افزود: درشهرستان میناب یک همدلی و تعامل بسیار خوبی بین اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شده است که در آینده شاهد تحولات عظیمی در حوزه فرهنگ و هنر در سطح شهرستان اتفاق خواهد افتاد.

هاشم نسب عنوان کرد: با توجه به جلسات هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده با حضور مسئولان استانی و کشوری و هنرمندان اعتبارات خوبی جهت فراهم سازی زیر ساخت های فرهنگی و هنری دیده شده که به زودی عملیاتی خواهد شد .

غلام کمالی رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب در ادامه این جلسه گفت: فرهنگ زیربنای جامعه است و کار مدیران فرهنگی بسیار سخت است.

وی اظهار کرد: کار فرهنگی یک شکلی دارد که نتیجه آن ملموس است که در آینده خواهیم دید، لذا فرهنگ یک کشور سرمایه یک کشور است که باید با کار کارشناسی و حساب شده و برنامه جامع حرکت کرد.

کمالی افزود: شهرستان میناب هم درحوزه فرهنگ و هنر و آئین های مذهبی و سنتی ، دینی سرآمد است واین عنوان برای بزرگ بودن نام میناب در کشور کفایت دارد.

رییس شورای اسلامی شهرستان میناب عنوان کرد : هنرمندان پرچمدار جبهه فرهنگ و هنر در این شهرستان هستند که مجموعه شورای اسلامی و شهرداری تمامی ظرفیت ها و توان خود درجهت حمایت و پشتیبانی از هنرمندان این شهرستان پای کار خواهد آورد.

حاضرین در جلسه به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که درجمع بندی مقرر شد یک تفاهمنامه فرهنگی وهنری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی تهیه وتدوین شود.

پایان پیام /

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420021

مهمترین اخبار ایران و جهان: