نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 12:04

صدور گواهی مهارت از ۴۵ روز به ۷ روز رسیده است

گرگان- مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان گفت: در حال حاضر صدور گواهی نامه های مهارتی از ۴۵ روز به ۷ روز کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه کرایلو صبح چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر استان گلستان گفت: این مسئله موجب شده تا افراد علاقمند به حوزه مهارت آموزی علاقمندی بیشتری برای حضور در کلاس‌های آموزشی و کسب گواهینامه داشته باشند.

وی افزود: استان گلستان از حوزه آموزش‌های سنتی عبور کرده و هم اکنون بسیاری از کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود به طوری که هم اکنون ۱۱ مرکز آموزشی به صورت آنلاین در سطح استان مشغول به کار هستند.

کرایلو اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان هم با حساسیت استاندار جزو اولویت‌های استان قرار گرفته است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: تدوین سند ائتلافی مهارتی استان یکی از نیازهای ضروری استان برای اشتغالزایی و کاهش آمار بیکاری است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی قابل اجراشدن است.

وی افزود: متأسفانه تعدادی از مدیران استانی هنوز همکاری لازم را برای تحقق این سند ندارند و چنانچه همکاری‌ها انجام شود بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات اشتغال استان با این سند ائتلافی حل خواهد شد.

کرایلو افزود: فعال کردن کارگاه‌های آموزش مهارت آموزی در روستاها برای ممانعت از مهاجرت‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره کل بوده است که در ۱۰۳ روستا در حال اجرا است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه مهارت آموزی، فقدان آموزش مهارت‌های کشاورزی بوده که این آموزش‌ها در حوزه کشاورزی در حال انجام است که بدون شک تأثیر مثبتی در کشاورزی نوین خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433521

مهمترین اخبار ایران و جهان: