نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 02:18

پیگیری رفع مشکلات موزه آبادان از طریق وزیر میراث فرهنگی

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از پیگیری رفع مشکلات موزه این شهر از طریق وزیر میراث فرهنگی خبر داد.

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دلایل کم توجهی به بازسازی، تعمیر و تأمین تجهیزات اختصاصی و امنیتی برای موزه شهرستان آبادان چیست؟

وی افزود: آبادان یکی از شهرهای تاریخی و مهم کشور است که آثار و اشیای مرتبط با سرگذشت پُرماجرای آن در موزه این شهرستان نگهداری می‌شوند اما به دلیل فرسودگی ساختمان، نبود ویترین‌های مناسب، نبود تجهیز موزه به دوربین‌های مناسب و به روز و نبود سامانه‌ها و تجهیزات امنیتی مناسب، اشیای تاریخی از موزه جمع‌آوری شده و هیچ گونه امکانی برای بازدید از آنها توسط مراجعه کنندگان وجود ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: وصل نبودن به شبکه پلیس (۱۱۰)، نبود سیستم روشنایی مناسب، نبود دیوار ایمن در اطراف موزه (حصار غیر ایمن وجود دارد) و نبود دیگر تجهیزات امنیتی و هشدار دهنده سبب شده تا مشکلات متعدد امنیتی برای این موزه ایجاد شود.

مولوی تصریح کرد: با توجه به ارزش غیرقابل وصف آثار و اشیای گردآوری شده در این موزه، چرا برای رفع مشکلات و مسائل مذکور تاکنون اقدام مؤثری نشده است؟ برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تعمیر و تجهیز موزه شهرستان آبادان چیست؟

وی گفت: از ظرفیت قانونی مجلس مطالبه جدی به منظور رفع کامل مشکلات موزه را انجام می‌دهیم و در حال پیگیری هستم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374265

مهمترین اخبار ایران و جهان: