نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 14:51

جذب ۱۶۰ بهورز در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از جذب ۱۶۰ بهورز به منظور خدمت در روستاهای استان خبر داد.

فاطمه ترکمان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از جذب ۱۶۰ بهورز در استان خبر داد و اظهار کرد: با تامین منابع و هماهنگی‌ها این بهورزان پس از شرکت در آزمون و اخذ نمره قبولی و گذراندن مراحل استخدامی وارد دوره‌های آموزش بهورزی می‌شوند و پس از اتمام آموزش‌ها در خانه‌های بهداشت استان به کار گرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه آگهی جذب این تعداد بهورز به زودی از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی همدان منتشر خواهد شد گفت: فعالیت بهورزان در ارتقای شاخص‌های بهداشتی بسیار موثر بوده وحضور این افراد در خانه‌های بهداشت استان کمک بزرگی به ارتقای سطح سلامت روستاییان می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در این دوره از جذب نیرو بخشی از نیاز خانه بهداشت‌های استان به بهورز زن و مرد رفع می‌شود افزود: بهورزان به عنوان رکن اساسی شبکه بهداشت و درمان کشور به شمار می‌آیند و کنترل مخاطرات سلامت در جامعه روستایی، حذف بسیاری از بیماری‌ها، کاهش مرگ و میرها و افزایش امید به زندگی همگی مرهون تلاش بهورزان این مرز و بوم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵۱ بهورز در ۵۰۱ خانه بهداشت مشغول ارائه خدمات هستند و ۱۱۳ دانشجوی بهورزی نیز در حال دریافت آموزش‌های لازم در مراکز آموزش بهورزی استان هستند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040521

مهمترین اخبار ایران و جهان: