نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 17:23

جشن های اعیاد شعبان در شان اهل بیت باشد/ لزوم ارتقاء فرهنگ تشیع در مراسمات دینی

امام جمعه داراب گفت:باید مراسمات و جشن‌های ماه بزرگ شعبان در شان اهل بیت و رسول الله(ع) باشد تا شاهد ارتقاء فرهنگ تشیع در راستای فرهنگ اهل بیت (ع) باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا خسروی در خطبه های نماز دشمن شکن جمعه این هفته  داراب با اشاره به در پیش بودن اعیاد شعبانیه اظهار کرد:  جشن های ماه شعبان فرصتی مناسب برای فراهم کردن فضایی نشاط و شادابی برای مردم و جوانان است

 وی تاکید کرد: باید مراسمات و جشن‌های این ماه بزرگ در شان اهل بیت و رسول الله(ص) باشد.

  امام جمعه داراب بر لزوم مشارکت مردم در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان تاکید کرد و گفت: مردم و مسئولین ولایی شهرستان باید در راستای هرچه باشکوه برگزار شدن این جشن ها برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام خسروی این ایام را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی و اهل بیت دانست و بیان کرد: شناخت درست و آگاهی دادن به نسل جوان و انتقال فرهنک مهدویت باید از اهداف برنامه های نیمه شعبان باشد.

وی با ذکر این نکته که آذین بندی معابر و خیابان ها و محلات  و خانه ها در اعیاد شعبانیه ضروری است، ادامه داد:  ترویج فرهنگ اهل بیت در این جشن ها مانع از رفتن جامعه به سمت آسیب های اجتماعی می‌شود.

خسروی اضافه کرد: هدف از برگزاری این مراسمات ابراز مودت و محبت ما نسبت به اهل بیت (ع) و در عین حال بازگشت به آموزه ها و معارف دینی می باشد و باید برگزاری این جشن ها به سمتی برود که ما شاهد ارتقاء فرهنگ تشیع در راستای فرهنگ اهل بیت (ع) باشیم.

 امام جمعه داراب ابراز کرد: شادی و سرور به معنای ابتذال نیست، بلکه هدف توجه دادن مجدد جامعه به فرهنگ اهل بیت (ع) از طریق برپایی همین مجالس شادی می باشد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054421

مهمترین اخبار ایران و جهان: