نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 16:15

بودجه شهرداری زنجان 3 برابر شد/ تصویب بودجه ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومانی برای سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بودجه شهرداری با افزایش 3 برابری نسبت به سال قبل مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید ناصحی مقدم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ امروز به مبلغ ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان مصوب شد که سهم بودجه جاری با ۳۹ درصد یک هزار میلیارد تومان و سهم بودجه عمرانی با ۶۱ درصد به مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، به تصویب شورای اسلامی شهر زنجان رسید که نسبت به امسال 3 برابر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در بحث منابع درآمدی ۳۰ درصد از محل ارزش افزوده، ۳۰ درصد از محل عوارض ساخت‌ و‌ ساز، ۳۰ درصد از محل فروش املاک و ۱۰ درصد از محل درآمدهای متفرقه تامین خواهد شد، گفت: در بخش عمرانی سیاست‌گذاری شده بود و سعی شد تا طبق برنامه پیش برویم که در این راستا در بحث ترافیک ۲۶۰ میلیارد تومان در سال پیش‌رو هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۳ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی در سال آینده پیش‌بینی شده است، اذعان کرد: در سال آینده همچنین تلاش خواهد شد تا فاز شمالی سبزه‌میدان نیز به اتمام برسد.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه در بحث تملکات برای بازگشایی معابر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، تصریح کرد: پیاده‌رو سازی و کف‌سازی معابر امسال مورد توجه شورا قرار گرفت و ۳۴ میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه‌های میوه و تره‌بار در نظر گرفته شد، گفت: حمل و نقل عمومی همچنان مورد توجه شورای شهر قرار دارد و ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه حمل و نقل در نظر گرفته شد.

وی گفت: همچنین برای هوشمند‌سازی شبکه شهری ۳۵ میلیارد تومان و بهبود شبکه آبیاری سبز ۲۰ میلیارد تومان و برای تعمیرات و خرید ماشین‌آلات ۸۶ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

ناصحی مقدم رقم پیش‌بینی شده برای ایمنی و بحران به‌ ویژه حوزه آتش‌نشانی را ۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به بخش زیباسازی شهر ۳۰ میلیارد تومان، آرامستان ۲۲ میلیارد تومان و میدان احشام ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان در نیمه شعبان خبر داد و گفت: امیدواریم این پروره موجب خیر و برکت برای مردم باشد و در اوایل سال بعد کارهایی عمرانی فاز شمالی انجام و به هم ملحق می‌شد.

گفتنی است، بودجه شهرداری زنجان برای سال 1402 نسبت به سال قبل 3 برابر افزایش یافته است.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063721

مهمترین اخبار ایران و جهان: