نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 21:17

95 درصد روستاها از نعمت برق و 80 درصد روستاها از راه آسفالته بهره‌مند هستند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: اکنون به ۹۵ درصد روستاهای کشور برق‌رسانی انجام شده اما این آمار در دوران قبل انقلاب ۵ درصد بوده است همچنین در آب‌شرب روستایی نیز عنوان‌ها زیر ۴ درصد بوده ولی اکنون نزدیک ۸۵ درصد آب‌شرب روستایی داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی‌مقدم در یادواره شهدا در دهستان برزاوند اردستان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نظامی است که از مردم بوده و اکنون نیز با مردم است و در حقیقت این انقلاب مردمی است همچنین امکان ندارد که ما سالگرد پیروزی انقلاب را جشن بگیریم و در آن یاد شهدا نباشیم بنابراین لازم است نام و یاد شهدا را گرامی بداریم.

وی افزود: مردم این منطقه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌اند و همچنین این منطقه محروم است و باید مشکلات مردم را یادداشت کرده و بر اساس اولویت آنچه از مشکلات را که امکان دارد حل شود.

مرتضوی‌مقدم تصریح کرد:ظرفیت این منطقه چه از لحاظ پایبندی به نظام جمهوری اسلامی و همچنین پایبندی افراد به انقلاب اسلامی و ولایت از ظرفیت‌های بسیار بزرگ است.

در ادامه مراسم، سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، اظهار کرد: امروزه در جامع مشاهده می‌کنیم کسی که پرچم تبیین را برداشته و فرمان جهاد تبیین صادر می‌کند و این حرف که کشور رو به پیشرفت است در جای جای کشور از طرف رهبری انقلاب شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در این چندسال اخیر و به ویژه در این ایام اغتشاشات اخیر چندین بار از کلمه پیشرفت استفاده کردند و موضع‌گیری هایی را نسبت به این اغتشاشات داشتند و بیان کردند که دشمن نمی‌تواند پیشرفت کشور را مشاهده کند.

مدنی خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رهبر انقلاب را انسانی فقیه و باتقوا می‌دانست و این شهید بزرگوار نارسایی‌ها را می‌دیده و می‌دانستند که ایران در دوران بعد انقلاب با قبل انقلاب تفاوت‌های بسیاری دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: در حوزه راه‌های روستایی حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر راه داریم و آمار ما در این حوزه قبل انقلاب زیر ده درصد بوده ولی اکنون نزدیک به ۸۰ درصد راه‌های روستایی کشور کشیده شده است.

وی یادآور شد: اکنون به ۹۵ درصد روستاهای کشور برق‌رسانی انجام شده اما این آمار در دوران قبل انقلاب ۵ درصد بوده است همچنین در آب‌شرب روستایی نیز عنوان‌ها زیر ۴ درصد بوده ولی اکنون نزدیک ۸۵ درصد آب‌شرب روستایی داریم.

مدنی تاکید کرد: به فرمان امام راحل نهضت جهاد سازندگی تشکیل و بسیاری از مشکلات حل شد همچنین امام وقتی بی‌سوادی را در جامعه مشاهده کرد نهضت سواد آموزی را ایجاد کرد و اکنون درصد بی‌سوادی در کشور بسیار پایین است.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ج/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1032265

مهمترین اخبار ایران و جهان: