نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 20:57

اقدامات سلبی و ایجابی مسئولان آبیک در حوزه عفاف و حجاب توامان باشد

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک اقدامات ایجابی و سلبی در حوزه حجاب و عفاف را ضروری دانست و بر عدم ارائه خدمات به مراجعین با کشف حجاب از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الله مددخانی در جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان آبیک که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک شهرستان برگزار شد، اقدامات ایجابی و سلبی را همزمان با هم در حوزه حجاب و عفاف ضروری دانست و اظهار کرد: علاوه بر اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب از جمله نشست‌های توجیهی، کرسی‌های آزاد اندیشی، هیئت‌های اندیشه ورز و فضاسازی و نصب بنر، انجام اقدامات سلبی هم ضروری است. 

وی با بیان اینکه پذیرفته نیست در مجموعه دولتی، فردی کشف حجاب کند افزود: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نباید به افرادی که در ادارات، مکان های دولتی، مجموعه های تحت نظارت و منتسب به دولت حضور می‌یابند و کشف حجاب کرده باشند خدمات ارائه دهند بنابراین اگر از سوی هر دستگاهی در این زمینه کوتاهی شود به عنوان ترک فعل، توسط دستگاه قضایی برخورد لازم صورت می‌گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: متصدیان اصناف، متولیان رستوران ها، کافه ها و مجتمع های بین راهی و فروشگاه ها اجازه ندارند به مراجعه کنندگانی که کشف حجاب کرده اند خدمات ارائه دهند که لازم است تدابیر مناسب را بیندیشند و تذکرات لازم را ارائه دهند.

مددخانی سنین کشف حجاب در شهر آبیک را دانش آموزان و به ندرت بانوان بالای ۲۰ سال و متاهل ذکر و خاطرنشان کرد: لازم است از سوی مسئولان آموزش و پرورش شهرستان آبیک جلسات اقناعی در حوزه حجاب و عفاف برای مدیران، معلمان و دانش آموزان مدارس برگزار و از اساتید خبره دعوت شود تا اگر در ذهن کسی در حوزه حجاب گره ای وجود دارد، باز شود و استدلال و باورهایی که در حوزه حجاب وجود دارد به دانش آموزان تزریق و منتقل شود.

وی اذعان کرد: مشکلی که در سیستم اداری و فرهنگی وجود دارد این است که برنامه ها و همایش ها  به صورت شکلی برگزار می‌شود اما از نظر محتوایی، ضعیف و اثرگذاری آنها کم است. 

این مسئول افزود: شهرداری‌های شهرستان آبیک باید از تمام برنامه‌های گروه‌های مردمی در حوزه عفاف و حجاب حمایت و مساعدت کنند و در زمینه فضاسازی برای طراحی بنرهای جذاب و فاخر از ظرفیت سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک بر راه‌اندازی گروه‌های تذکر لسانی با همکاری حوزه علمیه خواهران و گروه‌های مردمی و پشتیبانی نیروی انتظامی تاکید و به خاطر نشان کرد: تذکر لسانی باید با لفظ لین و مهربانانه باشد و در صورت توهین از سوی افراد، ناجا اقدام لازم را انجام دهد این در حالی است که با تشکیل کارگروه فضای مجازی و رصد این فضا از سوی سپاه پاسداران و ارائه گزارش به فرمانداری و دستگاه قضایی با افرادی که در حوزه ترویج بی حجابی اقدام می کنند، برخورد می شود. 

مددخانی بیان کرد: از مسئولان شهرستان آبیک درخواست می شود در حوزه حجاب و عفاف در مجموعه‌های خود و ادارات راهکارهای ایجابی داشته باشند و در صورت نیاز و هنجارشکنی افراد، می‌توانند موضوع را به سیستم قضایی و انتظامی گزارش دهند.

مسئولان، برنامه های جدی داشته باشند

پاکدل معاون دادگستری شهرستان آبیک در این جلسه گفت: از مسئولان شهرستان آبیک درخواست می شود در مقابله با بی حجابی اهمیت ویژه ای قائل باشند و در راستای ترویج حجاب و عفاف گام های موثری بردارند.

وی افزود: دادگستری شهرستان آبیک در برخورد با بی حجابی برنامه های جدی در دستور کار دارد تا بتواند در نهادینه کردن حجاب نقش بسزایی ایفا کند.

راه اندازی اتاق فکر در خصوص حجاب و عفاف در ادارات

خدیجه شجاعی مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه (س) شهرستان آبیک در این جلسه با بیان اینکه قوانین زندگی ما بر اساس قرآن و فرامین اهل بیت علیهم السلام بنا نهاده شده، گفت: به نظر می رسد برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، تذکر، اخطار، اقدامات خودجوش و جهادی و اعطای روسری حالت مسکن دارد. 

وی با اشاره به نزول سوره احزاب بعد از گذشت 18 سال از بعثت پیامبر اسلام (ص) و زمینه سازی برای پوشش پیش از نازل شدن این سوره افزود: در آیه 35 سوره مبارکه احزاب حدود 10 نکته بیان شده که اگر در هر شخص پیاده شود خود به خود محجبه می شود. 

مدیر حوزه علمیه خواهران زینبیه (س) شهرستان آبیک بر راه اندازی اتاق فکر در هر اداره و پذیرش طلاب در این اتاق و انجام کار اصولی ادامه داد: در اسلام پوشش داریم و دشمن از لفظ حجاب سواستفاده کرده در حالی که اسلام معتقد است بانوان با پوشش اسلامی و مناسب می توانند در اجتماع حضور یافته و فعالیت کنند.

شجاعی اضافه کرد: اکنون با جنگ شخصیت ها مواجه ایم و دشمنان شخصیت کاذب در بانوان ایجادکرده اند که لازم است بسترهای لازم برای تقویت شخصیت اجتماعی و ایمانی بانوان فراهم شود تا بتوانیم در تقویت این شخصیت گام مهمی برداریم.

برگزاری نشست های حجاب و عفاف از آغاز سال تحصیلی در مدارس

بهزاد جعفری مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای طرح سفیران مهر از سوی سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام در سه‌شنبه‌های هر هفته اظهار کرد: لازم است از سوی شهرداری آبیک جایگاه ثابتی در مقابل بوستان شهید رجایی برای ایجاد غرفه در راستای انجام امور و برنامه های فرهنگی به تناسب روزها تعریف شود تا برنامه ها به اجرا در آید.

وی با اشاره به برگزاری دو همایش پیرامون حجاب و عفاف در 12 تیر ماه با حضور دکتر عزیزی از اساتید خبره دانشگاه افزود: نشست‌های مختلف حجاب و عفاف همزمان با آغاز سال تحصیلی و با همکاری آموزش و پرورش شهرستان آبیک و حوزه بسیج دانش آموز شهید فهمیده در مدارس برگزار می‌شود که از وجود مربیان دوره دیده و مجرب استفاده می شود. 

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک بر ابلاغ ایده های فرهنگی عفاف و حجاب به صنوف مختلف شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: در خصوص نهادینه کردن فرهنگ حجاب در شهرستان صنوف باید نقش خود را به نحو احسن ایفا کنند.

جعفری بر رصد فضای مجازی مبنی بر فعالیت صنوف مختلف اذعان کرد: به رغم ارائه گزارش فعالیت واحد صنفی متخلف در زمینه بی حجابی و پلمپ واحد، لازم است برخورد قاطعانه با آن صورت گیرد تا شاهد تکرار تخلف واحد صنفی نباشیم.

وی با بیان اینکه شهرستان فاقد فروشگاه حجاب است، افزود: لازم است چند باب مغازه ویژه عفاف حجاب در شهرستان آبیک راه اندازی و نسبت به ارائه و عرضه محصولات فرهنگی عفاف و حجاب اقدام لازم صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: لایف استایل‌هایی در فضای مجازی شهرستان آبیک فعالیت دارند که غالباً فاقد حجاب هستند و نیاز به ساماندهی و ارشاد دارند.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک تصریح کرد: با به روزرسانی تابلوهای شهری لازم است برای فضاسازی شهری از طراحی های خوب در زمینه حجاب و عفاف استفاده شود. 

جعفری با اشاره به تردد خودروهای فراوان در پنجشنبه و جمعه‌های هر هفته از مسیر زیاران به طالقان و غالبا مسافران بی‌حجاب در خودروها تصریح کرد: برای جلوگیری از ترویج بی‌حجابی در این مسیر علاوه بر فضاسازی و نصب بنرهای مختلف با طرح‌های مناسب، در حوزه عفاف و حجاب لازم است کنشگران شفاف و حجاب و گشت های نیروی انتظامی فعال شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311821

مهمترین اخبار ایران و جهان: