نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:13

استخر شهرستان شادگان تعطیل شد

شادگان- رئیس مرکز بهداشت شهرستان شادگان از تعطیلی استخر این شهرستان به علت آلودگی میکروبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به استقبال عمومی مردم از استخرهای شنا در فصول گرم سال، بازرسی، کنترل کیفیت آب و نظارت بر استخرهای شنا از سوی مرکز بهداشت با هدف حفظ سلامت جامعه تشدید شده است.

وی گفت: از آنجا که استخرهای شنا محل مناسبی برای رشد میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا هستند، نمونه برداری از آب استخرها برای انجام آزمایشات میکروبی، بررسی تأسیسات تصفیه آب به صورت هفتگی مورد پایش قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شادگان افزود: در همین راستا کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان پس از بازدید از تأسیسات و محیط فیزیکی استخر شادگان به بررسی مواردی از قبیل کدورت، کلر آزاد باقیمانده، pH آب و نمونه‌برداری از حوضچه‌ها اقدام کردند که نتایج حاصله حکایت از آلودگی آن داشت.

شکری افزود: پس از اعلام آلودگی از سوی آزمایشگاه آب، اخطاریه رفع آلودگی برای متصدی استخر صادر شده ولی به علت اینکه در بازدیدهای بعدی نواقص اعلامی برطرف نشده بود، این استخر پلمب و تعطیل شد.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های مرکز بهداشت بر استخرها در فصل تابستان و سایر اماکن عمومی گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند و مطمئن باشند در کمتر از ۲۴ ساعت موضوع توسط کارشناسان بهداشت محیط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311621

مهمترین اخبار ایران و جهان: