نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 15:27

۱۲۸۰کهگیلویه و بویراحمدی متقاضی خریداری نیروگاههای خورشیدی کوچک

یاسوج- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۲۸۰ شهروند کهگیلویه و بویراحمدی برای خریداری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس درخواست داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مرادی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکهزار و۱۵۵ مورد از این درخواست‌ها از سوی کارشناسان بررسی شده و ۴۰۰ نفر از متقاضیان استان برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی از سوی کارشناسان تأیید شده است.

وی بیان داشت: قرارداد واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس به ۴۵ نفر در کهگیلویه و بویراحمد منعقد شده و ۸۰ پرونده دیگر آماده بستن قرار داد است.

مرادی تصریح کرد: تومان افرادی را که قصد تولید برق با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی در خانه‌های خود را دارند، دولت با پرداخت تسهیلات بانکی به میزان ۱۲۰ میلیون حمایت می‌کند و این تسهیلات با اقساط ماهیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی دولت باز پرداخت ۲۰ میلیون تومان از این تسهیلات بانکی را به عهده گرفته است.

مرادی با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه پنج جانبه‌ای که میان وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، بسیج سازندگی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تدوین شده مشوق‌هایی برای واگذاری سامانه‌های انرژی خورشیدی پیش بینی شده است، گفت: مردم استان می‌توانند برای تولید برق از طریق سامانه‌های انرژی خورشیدی نام نویسی و درآمد پایدار کسب کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194421

مهمترین اخبار ایران و جهان: