نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 13:38

مساجد خوزستان تجهیز می‌شوند

اهواز- رئیس اداره امور مالی و ذیحسابی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از اجرای طرح تجهیز مساجد سراسر استان با هدف ارائه خدمات به مردم استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد موسوی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اجرای طرح تجهیز مساجد خوزستان اضافه کرد: این طرح در راستای اصلاح، بهبود و توسعه اماکن فرهنگی و مذهبی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت با هدف حمایت از مساجد مناطق استان به ویژه مناطق کم برخوردار با هدف ارائه خدمات به مردم ولایت مدار و انقلابی استان انجام گرفته است.

رئیس اداره امور مالی و ذیحسابی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: تاکنون تعداد ۷۰۴ باب مسجد خوزستان در مرحله اول طرح تجهیز مساجد معرفی و در فرایند انجام مراحل اداری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با سازماندهی و برنامه‌ریزی مناسب توسط همه ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان از بین سه هزار و ۸۰۰ مسجد ثبت شده، تعداد ۷۰۴ باب مسجد در مرحله اول طرح تجهیز مساجد معرفی و پس از انجام مراحل مالی شامل خرید، تهیه فاکتور و تنظیم اسناد مالی برای مساجد مشمول طرح، اعتبار مورد نظر به مساجد اختصاص و وسایل سرمایشی خریداری و توزیع شد.

موسوی، طرح تجهیز مساجد خوزستان را یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه سخت افزاری بیان کرد و افزود: اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در این طرح در نظر گرفته شده که تا کنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن برای تهیه وسایل سرمایشی مساجد جذب شده است.

وی گفت: جامعه هدف در اجرای این طرح، مساجد سراسر خوزستان به ویژه مساجد واقع در مناطق کم برخوردار است که امیدواریم با حمایت و مشارکت مجموعه‌های فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی از جمله دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان و ادارات تابعه در سراسر استان بتوانیم همه مساجد شهرستان‌های سراسر استان را مشمول این طرح کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202421

مهمترین اخبار ایران و جهان: