نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 22:33

تلاش علامه مصباح در راستای رفع شبهات مبنایی جامعه بود

بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به آثار متعدد علامه مصباح یزدی، گفت: تلاش این عالم پاسخگویی به نیازهای روز و رفع شبهات جامعه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری عصر چهار شنبه در مراسم نکوداشت سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی اظهار داشت: آثار علمی آیت الله مصباح یزدی همواره مورد استفاده پژوهشگران قرار گرفته است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به پاسخگویی به شبهات متعدد و مبنایی توسط این شخصیت علمی، گفت: آثار این عالم دینی در نوع خود بی نظیر است و همواره سعی کرده است در آثارش به نیازهای فرهنگی جامعه و شبهاتی که در حوزه دین وجود دارد، پاسخ دهد.

وی با اشاره به جایگاه علما در حفظ ارزش‌های دینی خاطرنشان کرد: علما در جامعه نه تنها اندیشه‌های دینی تولید می‌کنند بلکه از انحرافات فکری و عقیدتی نیز جلوگیری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: شهید مطهری و آیت الله مصباح از جمله عالمان دینی بودند که همواره به شبهات دینی پاسخ می‌دادند و از انحرافات فکری جلوگیری می‌کردند.

وی با اشاره به مطالعه آثار عالمان دینی، بیان کرد: نه تنها آثار علمی بلکه زندگی نامه این افراد را نیز باید مطالعه کرد و از نحوه رفتار و برخورد آنها با مسائل گوناگون درس بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955821

مهمترین اخبار ایران و جهان: