نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 07:27

عملیات تروریستی شهرک نشین صهیونیست علیه دختربچه فلسطینی

شهرک نشین صهیونیست اقدام به انجام عملیات تروریستی علیه یک کودک فلسطینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از شهرک نشینیان صهیونیست در مناطق اشغالی کرانه باختری اقدام به انجام عملیات تروریستی علیه یک کودک فلسطینی کرد.

در همین ارتباط اعلام شده است که یک شهرک‌نشین اشغالگر اسرائیلی شامگاه یکشنبه یک دختربچه فلسطینی را در جاده اصلی روستای الفندق بین قلقیلیه و نابلس با خودرو زیر گرفت.

گفته شده بلافاصله پس از این حادثه تیم‌های امدادگر خود را به محل رسانده و امدادرسانی به این کودک را آغاز کردند.

منابع محلی اعلام کردند که این کودک فلسطینی برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شده و وضعیت سلامت این کودک متوسط و پایدار اعلام شده است.

روز گذشته، مرکز حقوق بشر «میزان» در گزارشی اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی ۲۰ کودک فلسطینی را در نوار غزه به قتل رسانده و ۱۷۰ کودک دیگر را در جریان حمله به نوار غزه زخمی کرده است.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست همچنین ۲۳ کودک را در سال ۲۰۲۲ بازداشت کردند.

این در حالی است که در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مدارس، زیر ساخت‌ها و منازل مسکونی شهروندان ساکن این منطقه تخریب شد.

گفتنی است نوار غزه در سال‌های اخیر در پی محاصره همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی از سوی رژیم صهیونیستی با مشکلات متعددی روبرو شده و درگیر بحران‌های اقتصادی و اجتماعی شده است. رژیم صهیونیستی در این سال‌ها چندین بار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده که موجب تشدید بحران در این باریکه شده است.

از سوی دیگر، سران مصر، اردن و فلسطین قرار است در قاهره درباره تحولات مرتبط با سرزمین‌های اشغالی تشکیل جلسه دهند. در همین ارتباط نیز «دیاب اللوح»، سفیر فلسطین در مصر اعلام کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه طی سفری رسمی راهی قاهره خواهد شد. اللوح اظهار داشت که عباس به دعوت عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر برای شرکت در اجلاس سه جانبه سران مصر، اردن و فلسطین به قاهره سفر می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979621

مهمترین اخبار ایران و جهان: