نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 15:26

برخی سخنان و بیانیه‌ها انسجام مردم را خدشه‌دار می‌کند

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: برخی سخنان و بیانیه‌ها انسجام و همبستگی مردم را خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه پیامبر اسلام می‌فرماید که هر کسی بخشی از کار مسلمانان را به عهده بگیرد و در کار آنها مانند کار خودش دلسوزی نکند بوی بهشت به مشام او نمی‌رسد، اظهار داشت: این برای همه ما هشدار و آگاهی بخش است که امور مسلمین را باید با دلسوزی و با تمام توان و تعهد انجام دهیم.

تفاوت قیمت در بازار لرستان

وی با اشاره به تفاوت قیمت در بازار لرستان، عنوان کرد: فروشنده خودش را به جای خریدار قرار دهد، آیا چنین راه و روشی را می‌پسندد؟ در جامعه مسلمین که باید سبک زندگی اسلامی حاکم باشد، این پسندیده نیست، چنین کسی بوی بهشت به مشامش نخواهد رسید، خودم و همه شما نمازگزاران را به خدمت دلسوزانه که با تقوا، ایمان و عمل صالح به دست می‌آید فرا می‌خوانم، دوری از محرمات و پرهیز از شبهات توصیه‌هایی است که از جانب رسول گرامی اسلام و پیشوایان معصوم مورد تاکید است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دومین سالروز ارتحال آیت الله مصباح یزدی، گفت: مجتهد، فقیه، فیلسوف، مفسر قرآن، استاد اخلاق و دانشمندی در رشته‌های گوناگون معارف اسلامی، صاحب نظر در علوم مختلف اسلامی، دارای آثار مختلف در رشته‌های متعدد در علوم اسلامی، شخصیتی مبارز در جهاد علمی و عقیدتی، محکم و استوار در مقابل انحرافات عقیدتی، تربیت شاگردان فرهیخته و برجسته از جمله ویژگی‌های ایشان است.

حجت الاسلام شاهرخی با تشکر از عموم مردم لرستان که در دهه فاطمیه با شور و شعور معرفت و محبت و اطاعات خود را نسبت به پیشوایان معصوم و حضرت فاطمه (س) نشان دادند، گفت: ایام فاطمیه مصادف شد با استقبال و بدرقه شهیدان گمنام، تشییع پیکر این شهدا نشان داد که آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی همچنان حرف اول را در این کشور اسلامی می‌زند، در این راستا باید از عموم مردم لرستان برای شرکت در این مراسم‌ها تقدیر و تشکر کنیم.

توجه به مکتب شهید سلیمانی راه موفقیت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه ۹ دی، بیان داشت: انتخاباتی با شکوه در سال ۸۸ برگزار شد، اما کسی پیدا شد که بازنده انتخابات بود اما خود را قبل از شمارش آرا پیروز انتخابات اعلام کردند، در صفوف مردم ایجاد تفرقه کردند و نظام اسلامی را به تقلب در انتخابات متهم کردند، این سوال هنوز باقی است که اگر کسانی در باب انتخابات اعتراض دارند باید از مجاری قانونی ادعای خودشان را دنبال کنند نه اینکه مردم را در مقابل همدیگر قرار دهند، این سوال را مقام معظم رهبری بارها مطرح کردند اما هنوز این پرسشی است که از سوی فتنه گر و فتنه گران بدون پاسخ مانده است، اما پاسخ را مردم ایران اسلامی با حضورشان دادند که دل بسته به اهل بیت عصمت و طهارت هستند و پیرو امام مسلمین هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به سومین سالروز شهادت سرباز اسلام و ایران، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت است، یاد و راه این بزرگ مرد کم نظیر را گرامی می‌داریم، گفت: آن مردم میدان می‌گفت هر زمانی که دشمن یقین حاصل کند که ما پیروز میدان هستیم خباثت خود را شروع می‌کند، آمریکا با هواپیماها و ناوهایش بیاید اما ما مصمم و محکم ایستاده ایم، افتخار ما شهادت است، شهادت در راه اسلام و خدا، چه ترسی داریم که آمریکا در میدان باشد یا صدام لعین؟ چه بهتر آنهایی که خود را پنهان کرده اند آنها در میدان باشند.

حجت الاسلام شاهرخی، افزود: توجه به مکتبی که شهید سلیمانی در آن تربیت شد، یعنی مکتب اسلام، آموزه‌های اهل بیت، دل سپردن به راه امام راحل و مقام معظم رهبری، اطاعت محض از این دو حکیم بزرگ، راه موفقیت است.

برخی سخنان و بیانیه‌ها انسجام مردم را خدشه دار می‌کند

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سردار سلیمانی فرمودند که در کشور نباید کلامی بر خلاف سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری گفته شود و اگر هم گفته شود اعتراضی صورت نگیرد در گناه آن سهیم هستیم، ادامه داد: این یعنی دل سپردگی به امام مسلمین و ولی امر مسلمین، آن چیزی که مهم است اتصال به ولایت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه آنهایی که سخن از شهید سلیمانی می‌گویند باید توجه کنند که سخنی نگویند مغایر با منویات و سخنان مقام معظم رهبری باشد، گفت: آنهایی که خود را ادامه دهنده راه شهید سلمیانی می‌دانند سخنی بر زبان نیاورند که خوشحالی دشمنان را فراهم کند، سبب رنجش جوانان حزب الهی و انقلابیون شود، برخی بیانیه‌ها و سخنانی که شنیده می‌شود این انسجام و همبستگی مردم را خدشه دار می‌کند، پذیرش گفتگو، انتقاد، اعتراض جز برنامه‌های نظام بوده و هست، با آشوب گران وقایع اخیر با نهایت مدارا رفتار شده، حتی در لرستان گفتگوی آزاد، نشست آزاد برگزار شده است تا مطالب خود را بی پرده بیان کنند.

حجت الاسلام شاهرخی، بیان داشت: بستر حادثه تروریستی شیراز همین اغتشاشات و آشوب‌ها بود و سه نفر از دانش آموزان این مرز و بوم به شهادت رسیدند، در این موقعیت حساس باید از سخنان تفرقه انگیز از سوی هر کسی با هر نام و نشانی پرهیز کرد، ما شهید عجمیان، علی وری، شهدای جوان مشهد، اصفهان و شهرهای مختلف، شهدای امنیتی و نیروی انتظامی را فراموش نکرده ایم، باید سخنانی را گفت که در راستای مکتب شهید سلیمانی باشد و انسجام و همبستگی ملت را بیش از گذشته فراهم کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943965

مهمترین اخبار ایران و جهان: