نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:07

ماجرای پذیرفتن کاندیداتوری مجلس خبرگان از سوی آیت‌الله ملک‌حسینی

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از ماجرای پذیرفتن کاندیداتوری مجلس خبرگان از سوی آیت‌الله ملک‌حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اسفند ماه امسال همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی به مدت ۸ سال به عنوان نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری ایفای وظیفه کرد.

اما اکنون بسیاری از مردم و روحانیت منتظرند که چه کسی در این استان به عنوان کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری ایفای نقش خواهد کرد.

در همین خصوص حجت الاسلام والمسلمین معین الدین دهقان رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این که آیت الله ملک حسینی قائل به این بودند که آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان خودشان به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کنند یادآور شد: هر دوی این بزرگواران از سرمایه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند و همه و به خصوص جامعه روحانیت استان و قاطبه مردم انتظار دارند که هر دو عزیز در کهگیلویه و بویراحمد منشا اثر باشند.

وی با بیان این که آیت الله ملک حسینی در ابتدا بنا به دلایلی قائل به این بودند که این ماموریت را آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان تقبل کنند یادآور شد: اما با اصرار بسیاری از بزرگان و نخبگان و همچنین مردم شریف استان و به ویژه با اصرار خود آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نیز این امر را پذیرفتند و آن را به بنده اعلام کردند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آیت الله ملک حسینی از بزرگان و علمای تراز اول جنوب کشور به شمار می‌روند که حضور معظم‌له در این منصب مایه افتخار برای همه ما خواهد بود.

وی گفت: قاطبه روحانیت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خواهان پذیرش این موضوع از سوی آیت الله ملک حسینی بودند که خوشبختانه ایشان هم به دعوت مردم و روحانیت لبیک گفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559765

مهمترین اخبار ایران و جهان: