نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 08:24

شهید فهمیده الگوی همه دانش‌آموزان است

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: شهید فهمیده در بستر فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده و در دامن ولایت پرورش یافته، این شهید بزرگوار برای همه دانش‌آموزان الگو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هشتم آبان‌ماه مقارن با شهادت محمدحسین فهمیده است که روز بسیج دانش‌آموزی نام دارد و ۱۳ آبان هم روز مبارزه با استکبار جهانی است که این فاصله هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده؛ شعار هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی، «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» نام دارد.

شهید فهمیده از جمله هزاران دانش‌آموز مخلص بسیجی بود که با نثار خون پاک خود ضمن تثبیت انقلاب اسلامی، حقانیت و پیروزی ملت مظلوم ما در حماسه جنگ تحمیلی را نیز تضمین کرد.

امام خمینی(ره) درباره شهید فهمیده فرمودند: «رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها‏‎ ‎‏زبان و قلم ما بزرگ‌تر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و ... و خود نیز شربت شهادت نوشید».‏

صلاح‌الدین قره‌تپه، مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) استان کرمانشاه در این رابطه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۳۶ هزار دانش‌آموزان شهید، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان قشر وسیعی از جامعه، آینده‌ساز مملکت هستند که زمینه تربیت‌پذیری دارند.

وی ادامه داد: شهید فهمیده در بستر فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده و در دامن ولایت پرورش یافته، آموزه‌های دینی روی این شهید تأثیر گذاشته و نتیجه آن این می شود که در راه وطن دست به چنین اقدامی می‌زند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کدام فرهنگ غربی چنین بستری را فراهم کرده که چنین نوجوانی وطن‌دوست را در دامن خود پرورش دهد، این شهید بزرگوار برای همه دانش‌آموزان الگو است.

وی از معرفی این الگوها به دانش‌آموزان در قالب طرح‌های تربیتی سخن گفت و افزود: برای دانش‌آموزان ابتدایی طرح شهید عزیز‌اللهی، برای رده سنی نوجوان متوسطه اول طرح شهید بهنام محمدی و در مقطع دوم متوسطه طرح شهید فهمیده در قالب برنامه‌های تربیتی انجام می‌گیرد.

قره‌تپه تصریح کرد: در این طرح‌های تربیتی الگوهایی به دانش‌آموزان معرفی می‌شود تا آن‌ها بتوانند همانند گام اول که جوانان توانستند از انقلاب دفاع کنند، از وطن دفاع کنند.

*برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی از پویش «فریاد عروسک‌ها» تا برپایی زنگ گفت‌وگو در مدارس

وی اشاره‌ای به اهم برنامه‌های اجرایی هفته بسیج دانش‌آموزی داشت و افزود: پویش ملی «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود که براساس آن ۱۰۰ سؤال در فضای مجازی شاد در قالب یک فایل بارگذاری شده و هر دانش‌آموز به یک سؤال پاسخ می‌دهد و در قالب کلیپ یک‌دقیقه‌ای ارسال و در نهایت از بین پاسخ‌ها، به برترین‌ها پاسخ‌ها جوایزی اهدا می‌شود. 

قره‌تپه پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را در قالب دیگر برنامه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان ایرانی در اعتراض به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی و در حمایت از دانش‌آموزان فلسطین عروسک در دست می‌گیرند و در تجمعات شرکت می‌کنند. این پویش از ایران شروع و ان‌شاءالله در جهان فراگیر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه تجمعی ۳ هزار و ۴ هزار نفری در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دست‌سازه‌های استکبارستیزی درست خواهند کرد و در روز ۱۳ آبان‌ماه در قالب کلیپی ارسال می‌کنند.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه، از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با رویکرد «مدرسه محور» همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی یکی از اهداف مهم است، لذا آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش‌آموزانی است که براساس سند تحول بنیادی به مراتبی از حیات طیبه رسیده باشند.

وی به برپایی زنگ گفت‌وگو در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه، کارشناسانی به شبهات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554865

مهمترین اخبار ایران و جهان: