نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 11:58

جهان اسلام عزم ایستادگی قوی تری یافته است

مدیر سیاسی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: جهان اسلام به این نتیجه رسیده که باید برای رهایی از جور و ظلم مستمر در برابر آمریکا و اسراییل بایستد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی بهرامشاهی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و سرپرست بسیج اساتید هرمزگان در نشست تبیینی که با حضور مهدی عباسی مهر مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی ارزشمند جبهه مقاومت بیان داشت: اقداماتی که توسط جبهه مقاومت در سرزمین های اشغالی رقم خورد و رخدادهایی که در عرصه تحولات منطقه شاهد آن هستیم؛ برآیند و نتیجه آن به نفع جبهه اسلام خواهد بود. جنایات و کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان توسط رژیم اشغالگر قدس مساله جدیدی نیست و رژیم صهیونیستی بارها در طول سالیان اشغالگری این اقدام غیرانسانی و ناجوانمردانه را مرتکب شده است، اما آنچه در این چند روز اتفاق افتاده شکست سنگین رژیم صهیونیستی و پوشالی بودن قدرت بازدارندگی آن ها و همچنین عدم توانمندی این رژیم در عرصه دفاعی و امنیتی را اثبات کرد.  

در ادامه این نشست حجت الاسلام تقوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هرمزگان ضمن تبیین مسائل و اتفاقات سال گذشته در دانشگاه های کشور و استان بیان داشت: یکی از مسائل و برنامه های مهمی که اساتید باید به صورت مداوم به آن توجه و اهتمام داشته باشند؛ دانش افزایی است. برای تحقق جهاد تبیین و پاسخگویی به سوالات و شبهاتی که در جامعه و بطور ویژه در دانشگاه ها مطرح است اساتید در راستای دانش افرایی برنامه مستمر داشته و به آگاهی بخشی پیرامون خود توجه ویژه داشته باشند.

مهدی عباسی مهر مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در این نشست به مسائل و مباحثی در دو سطح بین المللی و ملی اشاره کرد و گفت: دو نگاه در فضای حاکم در دنیا وجود دارد؛ نگاه اول همه چیز را معطوف به خود می داند، منافعی که به عنوان منافع عمومی تعریف می شود ذیل خودش قابل ترسیم و تعریف است؛ لذا تامین منافع خودش دارای اهمیت است؛ نگاه غالب در دنیا همین نگاه است و آمریکا نماد این نگاه در دنیا است. همه چیز ناظر به خودش است و شریک پذیر هم نیست. در همه مراودات، خود محوری و خود رأیی موضوعیت دارد. این نگاه شیطانی و تمامیت خواه است، فردی است، نگاهی است که سلاطین گذشته امثال فرعون و نمرد داشته اند.  

عباسی مهر گفت: در مقابل این نگاه نگاه دیگری وجود دارد که در آن، من موضوعیت ندارد اینجا یکسری ارزش ها موضوعیت دارد و همه ذیل آن ارزش ها قابل تعریف هستند. در این نگاه آقایی و استقلال برای همه متصور است و وابستگی به قدرت ها مطرح نیست و همه می توانند قدرت باشند. مبدع این نظریه که نظریه الهی و دینی با مبنای اسلامی است در عصر حاضر حضرت امام است.

وی با اشاره به اینکه صدور انقلاب به معنای واقعی کلمه اتفاق افتاده است، بیان داشت: امام فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند روبروی آمریکا ایستاد و به بقیه ملت ها فهماند که می توانند از آمریکا نترسند و روبروی آن بایستند. این منطق بسیار قوی است لذا آمریکا میلیاردها دلار هزینه می کند که این منطق را زمین گیر کند. حضرت امام در انقلاب اسلامی ایران این منطق را نهادینه کرد و این منطق در کشورهای منطقه تکثیر شد. آنچه امروز در کشورهای منطقه و در سطح جهان در تقابل با استکبار و استعمار قابل مشاهده است حاصل صدور این تفکر و منطق است. جهان اسلام به این نتیجه رسیده که می تواند در برابر آمریکا و اسرائیل بایستد. در یک منطقه کوچک ظرف دو ساعت 5000 موشک به قلب سرزمین های اشغالی توسط گروه های مقاومت شلیک می شود.  

مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در بخش دیگری از مباحث خود به بررسی و تحلیل وضعیت دانشگاه ها و آموزش عالی پرداخت و گفت: آمایش سرزمینی، تعیین و تکلیف برخی رشته ها، تحول در علوم،  بورسیه دانشجویان ممتاز و جذب اعضای هیأت علمی از اولویت های مورد نیاز آموزش عالی است. سیاست های خوبی در این خصوص پیش بینی شده و کارهای هم انجام شده است.

در پایان این نشست اساتید نظرات و سؤالات خود را مطرح کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536765

مهمترین اخبار ایران و جهان: