نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 16:27

عملیات طوفان الاقصی، معادلات قدرت در غرب آسیا را بر هم زد

نماینده ولی رفقیه در آذربایجان شرقی گفت: با بیان اینکه در ۶ روز گذشته گروه‌های مختلف فلسطینی با عملیات طوفان الاقصی،انتقام سختی از رژیم کودک‌کش و غاصب گرفتند، گفت: آنها معادلات قدرت در غرب آسیا را بر هم زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در راهپیمایی مردم تبریز در حمایت از مردم مظلوم اظهار کرد: آفرین بر مردم غیور تبریز که همزمان با ایران اسلامی امروز غیرت دینی و ملی خود را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه در ۶ روز گذشته گروه‌های مختلف فلسطینی با عملیات طوفان الاقصی،انتقام سختی از رژیم کودک‌کش و غاصب گرفتند، گفت:  آنها  معادلات قدرت در غرب آسیا را بر هم زدند همچنین این موضوع در پرونده فلسطین سمت و سویی دیگر به خود گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه این اتفاق بزرگ دارای ابعاد گوناکون است، افزود: در ارزیابی نخست، عملیات طوفان الاقصی در طول ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، پیش از این جریان، اقدامات مقاومت عمدتا دفاعی یا به صورت عملیات‌های ویژه در برابر تهاجم و تجاوز رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت. 

وی افزود: تمام این عملیات از نقطه نظر استفاده از اصل غافلگیری و استفاده از سلاح‌های مختلف، پیشروی زمینی و پس‌گیری زمین از اشغالگران و  به اسارت گرفتن صدها صهیونیست، بی‌نظیر بود.  


امام جمعه تبریز گفت: دوم اینکه،برای تدارک و اجرای چنین عملیاتی بدون شک اقدامات اطلاعاتی،شناسایی و امنیتی بسیار پیچیده‌ای انجام شده است و با توجه به سرمایه‌گذاری اشغالگران در ایجاد دستگاه اطلاعاتی و امنیتی مستحکم بدون نفوذ، حرکت مقاومت در نوع خود مهم و ارزشمند است. 

وی ادامه داد: سوم اینکه از زمان روی کار آمدن دولت جدید نتانیاهو تغییر رویکرد از راست افراطی به راست افراطی مذهبی، محافل سیاسی داخل سرزمین اشغالی و کارشناسان و مسوولان سیاسی نسبت به افزایش رویکرد افراطی و توسعه خشونت در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده بودند اما جریان‌های افراطی درون کابینه با بی‌توجهی به اثرات تخریبی و نابودگرایانه، دست به اقداماتی علیه فلسطینیان زده بودند. 

آل‌هاشم منذکر شد: اهانت به بانوان فلسطینی و ایجاد محدودیت شدید علیه فلسطینیان،تداوم آزار و دستگیری و شکنجه مردم مظلوم فلسطین از جمله این اقدام بود که جریان افراطی مذهبی با هدف فشار علیه مردم فلسطین انجام داد.  

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537065

مهمترین اخبار ایران و جهان: